امروز اولین جلسه غیرعلنی شورای شهر تهران برگزار شد تا اعضا به بررسی نامه ای محرمانه از یک نهاد نظارتی بپردازند.
کد خبر: ۵۰۵۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲ 08 October 2017
به گزارش تابناک : یازدهمین جلسه شورای شهر تهران تنها یک دستور جلسه داشت. بررسی نامه محرمانه از یک نهاد نظارتی!
نامه ای محرمانه که در آن به برخی تخلفات صورت در شهرداری تهران و شورای این شهر پرداخته شده است.
از آنجا که نامه محرمانه بوده، اعضا در جلسه هفته گذشته تصمیم گرفتند تا در یک جلسه غیرعلنی به بررسی این نامه بپردازند.
هنوز از مفاد نامه خبری در دست نیست اما گویا تخلفات آنقدر گسترده بوده که نباید رسانه ای می شده است.
در همان جلسه گذشته محسن هاشمی‌رفسنجانی در تشریح دلایل چرایی برگزاری جلسه شورای شهر تهران به صورت غیرعلنی گفت: از یک سازمان نظارتی نامه‌های پی در پی به شورا ارسال شد که عمده نامه‌ها خطاب به ریاست شورا و برخی نامه‌ها خطاب به شهردار تهران و برخی دیگر خطاب به وزیر کشور بود که رونوشت آن به ریاست شورا بوده است که تذکراتی درخصوص موضوعات مختلف ارائه شده است.
وی با بیان اینکه همه نامه‌ها جنبه محرمانه داشت، گفت: عمده مسائل مربوط به دوره قبل است که آن سازمان نظارتی این مشکلات را بررسی کرده است و حتی پیشنهاداتی برای اقدامات بعدی اعلام کرده است.
رییس شورای شهر اسلامی تهران با بیان اینکه باید در نحوه مدیریت گزارش‌های نظارتی جلسه ویژه‌ای داشته باشیم، گفت: نامه‌ای در 8 شهریورماه سال جاری و تنها یک هفته بعد از تشکیل شورای شهر پنجم دریافت کردم که مبنای آن مسائل مربوط به شورا بود و گفته شده که چه کارهای غیرقانونی انجام شده که لازم است این کارها انجام نشود که برهمین اساس پیشنهاد می‌شود جلسه یکشنبه هفته آینده غیرعلنی برگزار شود که نسبت به این گزارشات به جمع‌بندی برسیم.
علی اعطا، گفت: بعد از اعلام رسمی نتایج انتخابات منتخبین شورا بیش از 30 جلسه برگزار کرده اند.
وی افزود: جلسات اعضا به منظور هماهنگی های بیشتر انجام شد و کمیسیون های موقت نیز کار خود را آغاز کردند. ماموریت اصلی کمیسیون ها بررسی وضعیت موجود بود و اعضای 6 کمیسیون بررسی کلی بر وضعیت شهرداری داشتند.
سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به همکاری مدیران شهردار با منتخابان شورای پنجم اظهارکرد: در جلساتی که با مدیران محمد باقر قالیباف داشتیم، آنها اطلاعات خوبی را در رابطه با وضعیت کنونی شهر در اختیار ما قرار دادند.
عطا ادامه داد: جلسه ای را نیز با 30 نماینده مردم تهران در مجلس داشتیم و تلاش ما این بود که نمایندگان مجلس را همراه اعضای شورا بدانیم.
وی با اشاره به باقی مانده لایحه درآمدهای پایدار شهرداری و لایحه یکپارچه سازی شهری تصریح کرد: دو لایحه مهم در مجلس شورای اسلامی باقی مانده که در تلاش برای تصویب آنها هستیم.
سخنگوی شورای شهر تهران در خصوص تصمیم گیری برای علنی برگزار شدن جلسات شورای شهر گفت: بر اساس قانون، نمی توانستیم جلسات غیر علنی را در شورای شهر برگزار کنیم و اگر قرار باشد که جلسه ای غیر علنی برگزار شود باید این موضوع به رای گذاشته شود.






منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار