سخنگوی قوه قضاییه، گفت: قوه قضاییه اخیراً یکی از افرادی را که فساد بانکی داشت، دستگیر کرد و طبق گزارش بانک مرکزی، این فرد با ۱۴ بانک مرتبط بوده و تسهیلات گرفته و بیش از ۳۰هزار میلیارد ریال بدهی دارد که حدود ۱۶هزار میلیارد آن بدهی معوق است.
کد خبر: ۵۰۵۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴ 08 October 2017
به گزارش تابناک تهران، "غلامحسین محسنی‌اژه‌ای" در یکصدونوزدهمین نشست خبری خود با تشکر از حضور پرشور مردم در تشییع پیکر شهید حججی، اظهار داشت: بر اساس آنچه مسوولان برپایی این مراسم گفته‌اند، چنین مراسمی از ابتدای انقلاب تاکنون، بی‌نظیر یا کم‌نظیر بوده است.

وی ادامه داد: قوه قضاییه به‌طور جد مصمم است با هرگونه فسادی اعم از اقتصادی، امنیتی، نفوذ بیگانه بدون هیچ ملاحظه و خط قرمزی مبارزه و از حقوق مردم دفاع کند. در ماه‌های گذشته با اینکه برخی دستگاه‌های اجرایی وظیفه خود را به‌خوبی انجام ندادند و وظیفه‌شان به‌روی دوش قوه قضاییه افتاده، برای دفاع از حقوق مردم و مقابله با مفسدین و مجرمین وارد شدیم. یکی از اینها، زمین‌خواری است. در 23 استان کشور در طول 6 ماه سال 96، 20 هزار و 341 هکتار زمین‌هایی که در طول سال‌ها تصرف شده بود، رفع تصرف شد و بیش از 47 هکتار نیز قلع‌وقمع ساخت‌وسازهای غیر مجاز داشتیم.

سخنگوی قوه قضاییه، گفت: بانک‌ها به وظیفه خود در اعطای تسهیلات و اعتبارسنجی عمل نمی‌کنند و بخشی از منابع بانک‌ها در اختیار عده معدود و محدود قرار می‌گیرد و پول هم در جای خود صرف نمی‌شود و پول هم برنمی‌گردد. معتقدیم در اینجا یک کوتاهی جدی از ناحیه بانک‌ها وجود دارد. قوه قضاییه در این راستا، اخیراً یکی از افرادی را که فساد بانکی داشت، دستگیر کرد و طبق گزارش بانک مرکزی، این فرد با 14 بانک مرتبط بوده و تسهیلات گرفته و بیش از 30هزار میلیارد ریال بدهی دارد که حدود 16 هزار میلیارد آن بدهی‌ معوق است.

وی ادامه داد: کسی که این مقدار بدهی دارد، قطعاً قدرت، رانت و نفوذ دارد که از 14 بانک تسهیلات گرفته است. تسهیلات معوق داشته و جالب اینکه باز هم تسهیلات گرفته است. متأسفانه در این موارد، تا زمانی که قوه قضاییه وارد نشود، خود بانک‌ها اقدام جدی نمی‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار