رییس پژوهشکده غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن ابراز نگرانی از روند افزایش افراد مبتلا به دیابت در شهر تهران، گفت: سالانه یک درصد به جمعیت دیابتی های بالای 20 سال تهران اضافه می شود.
کد خبر: ۵۰۴۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲ 07 October 2017
به گزارش تابناک تهران، "فریدون عزیزی" با اشاره به اینکه اضافه وزن، چاقی، تغذیه ناسالم و نداشتن فعالیت بدنی از مهمترین عوامل ابتلا به دیابت است، افزود: خانواده ها نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به این بیماری دارند و باید از این ظرفیت برای پیشگیری از دیابت نهایت بهره را برد.

وی با اشاره به اینکه والدین باید به عوامل پیشگیری دیابت درکودکان توجه خاصی داشته باشند، ادامه داد: اگر خانواده ها تمهیدات لازم را از کودکی انجام ندهند، این افراد به احتمال فراوان در سنین بالای 40 سالگی دچار بیماری هایی مانند دیابت، سکته های مغزی و قلبی خواهند شد.

رئیس پژوهشکده غدد درون ریز و متابولیسم ادامه داد: برخی از کشورهای اروپایی توانسته اند با تغذیه سالم و افزایش فعالیت های بدنی، از پیشرفت این بیماری ها جلوگیری کنند. 
وی با اشاره به اینکه روایات و احادیت متعددی مبنی بر تعذیه سالم و فعالیت بدنی تاکید دارند، اظهار کرد: باید از این ظرفیت ها باید برای پیشگیری از بیماری دیابت بهره کافی ببریم تا شاهد کاهش این عارضه در جامعه باشیم.

رئیس پژوهشکده غدد درون ریز و متابولیسم، بیماری دیابت را موضوع بسیار مهمی که دارای عوارض فراوانی است، اعلام کرد و گفت: درحال حاضر 15 درصد افراد بالای 20 سال در تهران دیابت دارند و 15 درصد آنان هم در معرض دیابت هستند.

عزیزی ادامه داد که نزدیک به نصف جمعیت افراد بیش از 50 سال در تهران یا دچار دیابت هستند یا در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار