معاون توسعه روستایی رییس جمهور از ابلاغ طرح برداشت یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در روستا‌ها به سه دستگاه، خبر داد.
کد خبر: ۵۰۴۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵ 07 October 2017
به گزارش تابناک تهران، "ابوالفضل رضوی" در چهارمین همایش ملی روز روستا و عشایر که امروز شنبه(15مهرماه) در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار کرد: امسال چهارمین سال همایش ملی روز روستا و توسعه روستایی برگزار می‌شود.

وی افزود: یکی از مشکلات روستاییان مربوط به شورای اسلامی شهر و روستاست، مدت‌ها قبل شرط خواندن و نوشتن برای فعالیت به عنوان نمایندگی مجلس کفایت می‌کرد اما به مرور زمان لزوم ارتقای تحصیلات دانشگاهی برای نمایندگان مجلس ضرورت پیدا کرد در حالیکه این شرایط تحصیلی برای کسانی که در شورای روستا پذیرش فعالیت دارند فراهم نیست.

رضوی ادامه داد:‌ متأسفانه جایگاه شورای روستا ترکیب عملی پیدا نکرده است باید به اعضای شورای اسلامی روستا نگاهی توسعه‌گرا داشت تا بتوانیم مسائل موجود را ارتقاء دهیم.

معاون توسعه روستایی رئیس جمهور با بیان اینکه بهیاران مدیران توسعه روستا هستند، گفت: علی رغم تأکیدهای رئیس جمهور به معاون اول، وی سازمان اداری استخدامی اقدامی جدی برای رفع مشکل امنیت شغلی بهیاران انجام نداده است، بنابراین اگر خواهان توسعه روستا هستیم باید اقدامی جدی صورت بگیرد تا بهیاری‌ها به صورت سازمان متشکل همچون شهرداری‌ها فعالیت کنند.

وی تصریح کرد: نظام برنامه‌ریزی کشور نظامی بزرگ‌گرا، شهر گرا و روستا گریز است با این وجود خوشبختانه توانستیم گروه پیشران توسعه روستایی را متشکل از جوانان تحصیلکرده دانشگاهی تشکیل دهیم.

رضوی بیان کرد: با همه دستگاه‌های کشور از جمله ستاد فرماندهی کل قوا هماهنگی‌های لازم را انجام دادیم تا پتاسیل‌های موجود طرح اصلاح کشور را بهتر بشناسیم، همچنین 22 هزار دهستان در کشور وجود دارد که با وزیر بهداشت تصمیم گرفتیم با احداث کلینیک‌های تخصصی در این دهستان‌ها رضایت‌مندی و امید روستاییان را ارتقا دهیم.

معاون توسعه روستایی رئیس جمهور، اضافه کرد:‌ همچنین با وزیر آموزش و پرورش تصمیم گرفتیم دانش آموزان را با سرویس‌های رایگان به مجتمع‌های آموزشی منتقل شوند تا از امکانات آموزشی استفاده بهتری کنند.

وی با تأکید بر اینکه خواهان افزایش ردیف اعتبارات استانی در حوزه توسعه روستا هستیم، یادآور شد: متأسفانه وزارت راه و شهرسازی معاونت راه روستایی را از این وزارتخانه حذف کرده است لذا خواستار استقرار معاونت راه روستایی هستیم تا شاهد ارائه خدمات بهتری به روستاییان کشور باشیم.

رضوی متذکر شد: انتظار داریم سازمان برنامه و بودجه اعتبارات روستاها را تخصیص یافته اعلام کند تا مشکلات روستاییان برطرف شود.

معاون توسعه روستایی رییس جمهور اظهار کرد: طرح برداشت یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در روستاها به مجلس تقدیم و پس از تصویب و آیین نامه اجرای آ‌ن به سه دستگاه ابلاغ شد و اکنون هم این طرح در دستور کار دستگاه‌ها قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار