سرپرست وزارت نیرو، گفت: تأسیسات آب، برق و آب و فاضلاب کشور از مجموعه تأسیسات سرمایه‌بر است و سهمی از هر حادثه و بلای آسمانی، از آن این تأسیسات می‌شود؛ لذا به نگهداری خاصی نیاز دارند.
کد خبر: ۵۰۳۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱ 05 October 2017
به گزارش تابناک تهران و به نقل از وزارت نیرو، "ستار محمودی" اظهار داشت: باید نگاه‌های رقابتی در بخش آب به نگاه رفاقتی تبدیل شود و درباره برداشت‌های آب نیز، نگاه‌ها منصفانه باشد و چون ایران کشور کم‌آبی است، صرفه‌جویی در استفاده از منابع آبی، از مهم‌ترین مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: تأسیسات آب، برق و آب و فاضلاب کشور از مجموعه تأسیسات سرمایه‌بر است و سهمی از هر حادثه و بلای آسمانی، از آن این تأسیسات می‌شود؛ لذا به نگهداری خاصی نیاز دارد.

سرپرست وزارت نیرو با اشاره به اینکه شاخص اصلی، الگوی مصرف آب است، تصریح کرد: وظیفه اصلی وزارت نیرو تعادل و تعامل در آب‌رسانی، توزیع و تخصیص در این سه استان است و بررسی‌های بیشتری باید در این زمینه صورت گیرد.

محمودی با تأکید بر اینکه باید این اعتماد به وجود آید که هر یک از ذی‌نفعان به نتیجه برسند که حقی از آن‌ها ناحق نمی‌شود، گفت: مدیران استانی در سه استان جلسات مشترکی را با یکدیگر برگزار کرده‌اند.

وی بابیان اینکه درزمینهٔ آب و فاضلاب روستایی کارهای بزرگی انجام‌شده که این مهم در البرز نیز دیده می‌شود، گفت: روستاییان باید با قناعت برنامه‌ریزی دقیقی برای مصرف آب در پیش بگیرند.

سرپرست وزارت نیروبا اشاره به طرح های فاضلاب استان البرز، تصریح کرد: در حوزه فاضلاب استان البرز ازجمله شهر کرج سالیان زیادی در اما واگر به سد می‌برد، نهایت امر باهمت مسئولان پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب کرج به سرانجام رسید.

محمودی اعلام کرد: فاضلاب مضری که می‌توانست مولد بیماری و مشکلات عدیده‌ای باشد با تصفیه به مولد بهداشت تبدیل شد، بدین ترتیب می‌توان از آب دو بار استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه از ۲۶۲ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان البرز آب‌رسانی به بیش از ۱۵۰ روستا صورت گرفته است، گفت: امید است بتوان پرونده آب‌رسانی به روستاهای البرز به‌خوبی جمع‌آوری شود.

سرپرست وزارت نیرو با بیان اینکه استاندار البرز تلاش مستمری را برای رفع مشکلات این منطقه در پیش‌گرفته است، اظهار کرد: گزارش‌های خوب و واضحی نسبت به وضعیت آب و فاضلاب استان البرز ارائه‌شده است.

محمودی با اشاره به اینکه جایگاه و ظرفیت البرز به نگاهی خاص و ویژه‌ای نیاز دارد، افزود: البرز از حیث مباحث زیرساختی با طرح و برنامه‌های مطلوب و نیروی انسانی متخصص مواجه است، درزمینهٔ برق محدودیتی برای البرز قائل نیستیم، چراکه البرز می‌تواند مرکز توسعه اشتغال در کشور باشد.

وی با اشاره به اینکه نگاه ما به توسعه استان البرز به‌گونه‌ای است که سرمایه‌گذار و تولیدکننده‌ای در این منطقه معطل برق نخواهد شد، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های خوبی در این استان مشاهده می‌شود.

سرپرست وزارت نیرو با تأکید بر اینکه البرز در گلوگاه آبی قرار دارد، سه استان قزوین، تهران و البرز در راستای هم قرار دارند که باید به این سه منطقه نگاه ویژه‌ای صورت گیرد، افزود: باید به تناسب جمعیت، توسعه و پایداری روستاها وظایف آب در این استان‌ها انجام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار