باخت‌های عجیب فوتبال ایران همواره دلایل جالب و غیرعادی داشته است. باخت سنگین پرسپولیس به الهلال در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا یکی از همین باخت‌هاست که نیازمند واکاوی است.
کد خبر: ۵۰۳۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵ 04 October 2017
به‌ گزارش ‌ایسنا، تیم فوتبال پرسپولیس در نمایشی ضعیف در دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا برابر الهلال ۴ بر صفر متحمل شکست شد تا سنگین‌ترین شکست دوران مربیگری برانکو ایوانکوویچ در فوتبال ایران رقم بخورد اما به دور از مسائل فنی به نظر می‌رسد این دیدار درگیر حواشی خاصی بوده که شاید همین حواشی روی عملکرد بازیکنان و در ادامه‌ نتیجه‌ بازی نیز تاثیر گذاشته است.

بر اساس گزارشات موثق، مشخص شده که در شب قبل از بازی پرسپولیس مقابل الهلال، تعدادی از بازیکنان به همراه یکی از کارکنان باشگاه محل هتل اقامت تیم را به قصد تفریح ترک و تا پاسی از شب بیرون از هتل بوده‌اند.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که ظاهرا برای بار نخست نیست که چند بازیکن پرسپولیس بدون اطلاع سرمربی محل اردوی تیم را ترک و به گشت و گذار رفته‌اند. در سفر قبلی پرسپولیس به دوبی نیز ۴ بازیکن این تیم بدون اینکه از برانکو اجازه گرفته باشند شبانه محل اردوی پرسپولیس را ترک کرده و به گشت و گذار پرداختند. زمانی که برانکو از موضوع باخبر شد در نامه‌ای به باشگاه درخواست کرد که هر یک از بازیکنان مبلغ ۵۰ هزار دلار جریمه شوند. البته اینکه این جریمه از سوی باشگاه اعمال شده یا خیر، اطلاعی در دست نیست.

در فوتبال حرفه‌ای قاعده این است که بازیکنان، شب‌ها علی‌الخصوص شب قبل از بازی به موقع استراحت می‌کنند تا با تمرکز کامل و رفع خستگی و بدور از استرس برای انجام مسابقه آماده شوند اما این که چرا شب قبل از بازی مهم و حساس پرسپولیس برابر الهلال یکی از مسوولان باشگاه به همراه چند تن از بازیکنان تا پاسی از شب بیرون از هتل حضور داشته‌اند، سوال‌های زیادی را در ذهن ایجاد می‌کند.

ورود جدی‌ و سختگیرانه‌ کمیته اخلاق و مدیران باشگاه‌ها برای کنترل و نظارت بیشتر در جهت نظم‌دهی تیم‌ها و هم‌چنین تعهد مدیران عامل برای برخورد با خاطیان از جمله مواردی است که باید جدی‌تر گرفته شود و گرنه دور تسلسل ناکامی‌های فوتبال ایران متاثر از حاشیه‌ها باردیگر دامن فوتبال کشور را خواهد گرفت.

در موضوع اتفاقات ناخوشایند حضور پرسپولیس در دوبی نیز ضروری است تمام زوایای این اتفاق بررسی شده و کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال و نهادهای نظارتی با خاطین در هر سطحی بصورت جدی برخورد کنند، چرا که گام اول موفقیت باشگاه‌های فوتبال، علی‌الخصوص دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که با هزینه بیت‌المال امرار معاش می‌کنند، ایجاد نظم و انضباط تیمی است.

اسامی بازیکنان خاطی و جزییات اتفاقات حاشیه‌ای پرسپولیس در دوبی، نزد ایسنا محفوظ است و در صورت لزوم منتشر خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار