حمزه در گفتگو با تابناک تهران مطرح کرد؛
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در خصوص عرضه محصولات تراریخته در کشور، گفت: در کشور ما متاسفانه در خصوص عرضه محصولات تراریخته کنترل خاصی صورت نمی گیرد و شاید دلیل اصلی اینکه با عرضه محصولات تراریخته برخورد نمی شود این است که عده ای در این بین، ذینفع و دارای نفوذ هستند.
کد خبر: ۵۰۳۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴ 04 October 2017
"احمد حمزه" در گفتگو با خبرنگار تابناک تهران، در پاسخ به این پرسش که آیا وزارت بهداشت و درمان نظارت کافی بر عملکرد رستوران ها و آشپزخانه ها دارد؟ اظهار داشت: می توان گفت که نظارت و بازرسی وزارت بهداشت و درمان از اینگونه اماکن در حد متوسط است.
وی افزود: نبود نیروی کافی، نبود بودجه مناسب و تعدد قوانین از دلایلی است که وزارت بهداشت نمی تواند بصورت گسترده تر و در حد مناسب و قابل قبولی از رستوران ها و آشپزخانه ها نظارت کافی به عمل بیاورد.
 
این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که در بعضی از داروخانه ها شاهد این هستیم که محصولات آرایشی – بهداشتی غیر استاندارد به مردم عرضه می شود و در این خصوص، نظارت وزارت بهداشت و درمان قابل قبول نیست، گفت: در کشور ما موضوع قاچاق بحث ریشه داری است و در خیلی از جاها نفوذ دارد.
وی افزود: در کشور، ضعف قانون، ضعف دستگاه های نظارتی و عدم امکان کنترل قاچاق کالا وجود دارد و همین عوامل باعث می شوند که شاهد عرضه محصولات قاچاق در کشور باشیم.
 
در خصوص محصولات تراریخته عده ای ذینفع هستند 
 
نماینده مردم کهنوج در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا تاکنون برای جلوگیری از عرضه محصولات تراریخته به بازار، اقداماتی انجام گرفته است؟ گفت: در همه جای دنیا در خصوص محصولات تراریخته قوانین خاصی وجود دارد و روی بعضی از محصولات، تحقیق و پژوهش انجام می دهند و سپس، آن محصول را عرضه می کنند.
 
حمزه افزود: در کشور ما متاسفانه در خصوص عرضه محصولات تراریخته کنترل خاصی صورت نمی گیرد.
 
این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان، گفت: شاید دلیل اصلی اینکه با عرضه محصولات تراریخته برخورد نمی شود این است که عده ای در این بین، ذینفع و دارای نفوذ هستند. 
 
 
 
 
در عرضه محصولات تراریخته، کنترل خاصی صورت نمی گیرد/ عده ای در این بین ذینفع و دارای نفوذ هستند

 

 


بیشتر بخوانید:

داروخانه شبانه روزی 29 فروردین

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار