آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرد: سطح ذخیره سازی نفت در کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی در سال جاری میلادی کاهشی شدید را تجربه کند.
کد خبر: ۵۰۲۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸ 02 October 2017
به گزارش تابناک تهران، آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد که کاهش عرضه از سوی تولیدکنندگان عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) سبب شده است سطح ذخیره سازی نفت در کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی (او‌یی‌سی‌دی) در سال ۲۰۱۷ میلادی با کاهشی خیره‌کننده روبه‌رو شود.

اولیویه لوژون، تحلیلگر بازار ذخیره سازی نفت در آژانس بین المللی انرژی، اعلام کرد با فرض ثبات تولید نفت اوپک، سطح ذخیره‌سازی نفت در کشورهای عضو او‌یی‌سی‌دی در سال جاری میلادی به طور میانگین ۹۰۰ هزار بشکه در روز کاهش می‌یابد.

با این همه، وی اعلام کرد که طبق برآوردهای آژانس بین المللی انرژی در سال ۲۰۱۸ میلادی سطح ذخیره سازی نفت در او یی سی دی افزایش خواهد یافت.

مهمترین دلیل افزایش ذخیره سازی نفت در او‌یی‌سی‌دی در سال آینده میلادی، رشد عرضه نفت از سوی تولیدکنندگان غیر عضو اوپک است. طبق پیش بینی آژانس بین‌المللی انرژی، عرضه روزانه نفت در آمریکا در سال آینده میلادی از رشد خیره‌کننده یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه برخوردار خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار