مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای تهران، گفت: طی سال آبی 96-95 حدود 300.9 میلی متر بارندگی در استان تهران انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته آن 9 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۵۰۰۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳ 27 September 2017
به گزارش تابناک تهران،"حسن برنا" در خصوص وضعیت میزان ریزش های جوی در سال آبی 95-96 اظهار داشت: در محدوده جغرافیایی استان تهران 5 ایستگاه باران سنجی به عنوان ایستگاه مبنا انتخاب شده که آمار آنها به صورت روزانه دریافت و در پایان هر ماه گزارش تحلیلی از وضعیت ریزش های جوی حوزه عملکرد و محدوده جغرافیایی استان تهران تهیه می شود.

وی افزود: در محدوده عملکرد استان تهران میزان بارش سال آبی 96-95  برابر 300.9 میلی متر به ثبت رسید که نسبت به سال آبی 95-94  حدود 9 درصد و نسبت به بلند مدت 8 درصد افزایش را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه متوسط بیشترین بارش ها در سال آبی گذشته در ماه بهمن به میزان 70.7 میلی متر رخ داده است، اظهار داشت: کمترین بارش ها نیز مربوط به ماه های مهر 95 و خرداد 96 بوده است که هیچ بارندگی در این ماه ها رخ نداده است.

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای تهران بیشترین نزولات برفی سال آبی گذشته را مربوط به ماه های دی، بهمن و اسفند 1395 عنوان کرد و گفت: در ایستگاه های حوزه آبریز سد لار میزان بارش برف نسبت به سایر مناطق دارای مقادیر بیشتری است.

وی تصریح کرد: بیشترین میزان بارندگی نیز در ایستگاه چشمه اعلا به میزان 696 میلیمتر و کمترین بارش نیز در ایستگاه شمس آباد ورامین به میزان 189 میلیمتر به ثبت رسیده است.

برنا در ادامه در خصوص وضعیت دمای هوای استان در سال آبی 96-95 گفت: بررسی های به عمل آمده بر روی آمار مربوط به دمای ایستگاه‌ها نشان می دهد که  طی شش ماهه نخست سال آبی گذشته (96-95) دما در بیشتر ایستگاههای منتخب دارای مقادیر کمتری نسبت به  مدت مشابه سال گذشته و درازمدت بوده است اما  متوسط میزان دما از ابتدای فروردین 96 تا 31 شهریور نیز نسبت به  مدت مشابه سال 95 و همچنین درازمدت  با افزایش مواجه بوده است.

وی یادآور شد: بیشترین دما در ایستگاه تبخیر سنجی شهید عباسپور و کمترین دما نیز در ایستگاه تبخیرسنجی لار - پلور ثبت شده است.

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای تهران از پایش آب های سطحی تهران خبر داد و  افزود: در ادامه پایش آب های سطحی، تعداد 2143 مورد اندازه گیری دبی رودخانه در سال آبی گذشته  انجام شد که از این تعداد 190 مورد به صورت سیلاب اندازه گیری شده است.

 وی  در پایان با بیان اینکه با همکاری مردم و تدابیر اتخاذ شده در شرکت آب منطقه ای تهران هیچ یک از سیلاب ها منجر به تلفات جانی نشده است، گفت: از مجموع 190 سیلاب به وقوع پیوسته  سه مورد آن مخرب بوده که یک مورد در منطقه فیروز کوه، یک مورد در محدوده جنوب تهران و یک مورد مخرب دیگر در ایستگاه هیدرومتری شهرک واقع در طالقان به وقوع پیوست.
  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار