شهدای هیئات در اقدامی ابتکاری و «آتش به اختیار» ، هم زمان با هشتم محرم در ورامین به عنوان الگو برای جوانان مطرح می شوند.
کد خبر: ۵۰۰۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰ 27 September 2017
وحید محمدی یکتا: «جهاد» در راه خدا و نیز «عزاداری» برای سیدالشهدا(ع) در روایات شیعی و تعالیم دینی ما جایگاه ویژه ای دارند، مقام معظم رهبری در بیاناتی درباره جهاد می فرمایند: جهاد در اسلام در واقع کمک به ملت هایی است که پشت پرده‌ سیاست های استعماری و استکباری و استبدادی قرار داده شده‌اند که نور اسلام به این ها نرسد؛ نور هدایت به این ها نرسد. جهاد برای دریدن این پرده‌ها و این حجاب ها است؛ جهاد اسلامی این است.
 
قیام امام حسین(ع) ، نیز در واقع نمونه تمام و کمال جهاد در راه خدا است، جهادی که برای رهایی امت اسلام از زیر بار انحراف فکری و اخلاقی و فساد حاکم بر حکومت یزید، صورت گرفت.
 
 
حدود ۱۳ قرن بعد از قیام سید الشهدا(ع) ، در کربلا، همان مولفه های مبارزه حق و باطل، این بار میان انقلابی ارزشی و اسلامی در ایران و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا پیش آمد، که در این مبارزه، رزمندگان اسلام با جان و دل و با الگوگیری از قیام سالار شهیدان، به جبهه های جنگ حق علیه باطل شتافته و در راه دفاع از حق و حقیقت به شهادت رسیدند.
 
در سال جاری، اتفاق جالبی افتاده است و آن تقارن هفته دفاع مقدس مریدان، با دهه عزاداری مراد است، هفته ای که می توان به خوبی با بیان مصداق و ویژگی های مبارزان و مجاهدان راستین قیام کربلا، در عصر حاضر، اقدامی ارزشی و آتش به اختیار انجام داد.
 
به گفته حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی باید از اشعار و داستان های واقعی برای تبلیغ در هیئات بهره گرفت و خاطرات شهدای کربلا و دفاع مقدس را با یکدیگر عجین کرد، تا اهمیت آن دو چندان شود، اگر بخواهیم سبک زندگی حسینی به این زمان تبدیل شود، باید مصداق های آن در این زمان را مورد اشاره قرار داد.
 
کاری که به صورت یک ابتکار قابل تحسین و عمل فرهنگی آتش به اختیار، در ورامین برای اولین بار انجام می شود.
 
بیشتر جوانان هیاتی به حضرت ابوالفضل(ع) و حضرت علی اکبر(ع) تاسی می کنند
 
یکی از جوانان هیاتی ورامین، که در این طرح فعالیت دارد، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: جوانان بسیاری در هیات ها هستند، که، یکی از شهدای کربلا را برای خود الگو قرار داده اند و به آن شهید تاسی می کنند، که در این بین تعداد افرادی که حضرت ابوالفضل العباس(ع) و حضرت علی اکبر(ع) را الگوی خود قرار می دهند به مراتب بیش تر از دیگر شهدا است.
 
سعید تاجیک خاوه ادامه داد: این امر نیز به دلیل آن است، که سن اغلب جوانان هیاتی با سن حضرت علی اکبر(ع) تطابق دارد.
 
 
وی گفت: اغلب شهدای هیاتی ۸ سال دفاع مقدس نیز تقریبا هم سن حضرت علی اکبر(ع) بوده اند و تقدیر از این شهدا، در شب توسل به حضرت علی اکبر(ع) اقدامی در جهت الگوسازی در مناطق، محله ها و هیئات برای جوانان است، تا خدای نکرده خلاء الگوهای ارزشی سبب الگوگیری این جوانان پاک نهاد از سوپر استارهای پوچ و تو خالی غربی نشود، به همین دلیل برای اولین بار این طرح را اجرا می کنیم و قصد توسعه آن در سال های آینده را داریم.
 
هیئات نقش موثری در تجلیل از شهدای جوان در شب علی اکبر(ع) دارند
 
امام جمعه موقت ورامین، در این خصوص با تاکید بر این که شهدای ما اقتدا به سید الشهدا کرده و اغلب شهدا در سن جوانی  علی اکبروار به میدان جهاد و شهادت رفتند، به خبرنگار مهر گفت: جا دارد در شب علی اکبر(ع) با گرامیداشت یاد آنان، بهترین الگوها را به جوانان معرفی کنیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی با بیان این که در این طرح ابتکاری و زیبای فرهنگی همه باید کمک کنند، افزود: در این طرح هیئات عزاداری با نصب عکس شهدای هیات، تجلیل از خانواده های شهدا و ذکر اسامی و تکثیر وصیت نامه شهدا، در این حرکت فرهنگی مشارکت می کنند.
 
وی از تمامی دوستداران شهدا دعوت کرد با تلاش و اطلاع رسانی خود در فراگیر کردن اجرای این طرح در سراسر کشور اقدام کنند.
 
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران افزود: بر این اساس درشب هشتم ماه محرم که عزاداران  به حضرت علی اکبر(ع) متوسل می شوند، در تمام هیئات از شهدای هیات تجلیل به عمل می آید.
 
بی شک، اقدامات فرهنگی اینچنینی با بهره گیری از مناسبت های مذهبی و حضور پرشور جوانان در هیات ها، نقش موثری در مقابله با تهاجم فرهنگی غرب و بیمه کردن آینده سازان کشور و تربیت نسلی پویا و بالنده شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار