رییس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از انهدام باند سرقت از منازل و مرگ یکی از اعضای باند در پی سقوط از طبقه چهارم حین سرقت، خبر داد.
کد خبر: ۵۰۰۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸ 26 September 2017
به گزارش تابناک تهران، در ساعت ۲۱ روز چهاردهم خردادماه امسال از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به کلانتری ۱۴۱ باغ فیض اعلام شد که سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ به شماره انتظامی معلوم، قصد سرقت از طبقات یک مجتمع مسکونی در خیابان اباذر را داشتند که اهالی مجتمع متوجه و با سارقان درگیر شده و آنان از محل متواری شده‌اند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت منزل و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت که با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان با شناسایی مالک حقوقی خودرو پراید مورد استفاده در سرقت اطلاع پیدا کردند که فردی به نام حسن.گ متولد ۱۳۶۳ این خودرو را در منطقه رباط کریم از مالک آن به صورت قولنامه‌ای خریداری کرده اما پس از تحویل خودرو اقدامی برای انتقال قانونی مدارک مالکیت خودرو نکرده است.

با شناسایی حسن.گ، بررسی سوابق وی در دستورکار کارآگاهان قرار گرفت و مشخص شد که او یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه ارتکاب جرایم مختلف است که بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف مرتبط با سرقت خودرو و منزل دستگیر و روانه زندان شده و آخرین بار در اواخر سال ۱۳۹۳ پس از طی دوران محکومیتش از زندان آزاد شده است.

در ادامه کارآگاهان با مراجعه به محل سکونت حسن در منطقه رباط کریم اطلاع پیدا کردند که او از این محل متواری شده و در حال حاضر بلامکان است که در ادامه اقدامات پلیسی مشخصات خودرو وی همراه با دستگیری سرنشینان آن در سیستم جامع پلیس ثبت شد.

مدتبی بعد در تاریخ ۲۵ مردادماه مأموران کلانتری ۱۴۱ باغ فیض درحین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی خود به یک دستگاه خودرو پراید مشکوک شدند که با بررسی ارکان هویتی آن مشخص شد که دستور توقیف خودرو به‌همراه دستگیری سرنشینان آن در سیستم جامع پلیس ثبت شده است که همزمان با حضور مأموران در محل توقف خودرو پراید راننده خودرو به‌دلیل مسدود شدن مسیر فرارش توسط مأموران به صورت پیاده اقدام به فرار کرد که طی یک تعقیب و گریز دستگیر شد.

همزمان با دستگیری راننده خودرو، با مراجعه اهالی یک مجتمع مسکونی به مأموران که دقیقا در مقابل آن ساختمان اقدام به دستگیری راننده پراید کرده بودند به آنها اطلاع داده شد که در قسمت ورودی پارکینگ ساختمان جسد جوانی ناشناس که بین ۲۵ تا ۳۰ سال سن دارد کشف شده که گویا از ارتفاع سقوط و فوت کرده بود که بلافاصله موضوع فوت این جوان به اداره دهم پلیس آگاهی اعلام و کارآگاهان این اداره نیز در محل حاضر شدند.

با توجه به شواهد موجود از جمله عدم شناسایی متوفی از سوی ساکنان مجتمع مسکونی، توقیف خودرو پراید و شناسایی راننده آن به‌نام حسن.گ به عنوان مجرم تحت تعقیب پایگاه دوم آگاهی ، تحقیقات از حسن انجام و مشخص شد که متوفی یکی از اعضای گروه سارقان بنام مهدی است که همراه حسن.گ  و فرد دیگری به‌نام پرویز قصد سرقت داشته‌اند.

در ادامه رسیدگی به پرونده، حسن.گ در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: پس از آزادی از زندان با سرگروهی یکی از مجرمان سابقه دار به‌نام پرویز.ر ۲۳ ساله و همراهی یکی از دوستانمان به نام مهدی.ع ۲۵ ساله اقدام به تشکیل گروه سارقین منزل کردیم و در آخرین سرقت که طی آن دستگیر شدم، مهدی و پرویز از پشتِ ساختمان وارد مجتمع شده و خودشان را به پشت‌بام رساندند تا از آن طریق وارد واحدهای مسکونی شده و سرقت هایشان را انجام دهند که با دستگیری من آنها قصد فرار از محل را داشتند که مهدی از طبقه چهارم ساختمان به پائین سقوط کرد اما پرویز موفق به فرار شد.

با شناسایی هویت متوفی به‌نام مهدی.ع و بررسی سوابق وی مشخص شد که او نیز همانند حسن و پرویز از مجرمان سابقه‌دار و تحت تعقیب پلیس آگاهی است که از مدتی پیش از محل سکونتش در منطقه رباط کریم متواری شده است.

همزمان با انجام تحقیقات از حسن.گ و اعتراف صریح وی به ده‌ها فقره سرقت منزل در مناطق غرب تهران، دستگیری پرویز.ر به عنوان سرکرده گروه دردستورکار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داشت که سرانجام آخرین مخفیگاه پرویز در منطقه شهریار شناسایی شد و کارآگاهان با اطمینان از حضور وی در مخفیگاهش و در  تاریخ ۲۶ شهریور ماه موفق به دستگیری وی شدند.

پرویز پس از دستگیری و انتقال به پایگاه دوم آگاهی، اعترافات حسن را تأیید کرد و گفت: فقط پول و طلا سرقت می‌کردیم و طلاها را به یک مال خر در منطقه سرآسیاب می‌فروختیم.

سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به ارزش دو میلیارد تومانی پرونده و دستگیری خریدار اصلی اموال مسروقه گفت: متهمان در اعترافات خود صراحتا به ده‌ها فقره سرقت منزل در مناطق غرب تهران به‌ویژه در دو منطقه باغ فیض و جنت آباد اعتراف کردند که با شناسایی چندین محل سرقت  و جمع بندی اظهارات این تعداد از مالباختگان، تاکنون ارزش مالی پرونده به دو میلیارد تومان رسیده و در حال حاضر تحقیقات از آنان برای شناسایی دیگر جرایم ارتکابی‌شان در دستورکار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار