محمودی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛
ستار محمودی
کد خبر: ۵۰۰۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶ 26 September 2017
سرپرست وزارت نیرو از مرمت و باسازی حدود 25 تا 30 درصد از تاسیسات حوزه صنعت آب و برق کشور، خبر داد.

به گزارش تابناک تهران، "ستار محمودی" در حاشیه همایش مدیران آینده صنعت برق در خصوص مشکلات پیش روی صنعت آب و برق کشور، گفت: صنعت آب و برق با توجه به فراگیری و گستردگی ای  که دارد و با توجه به شرایط آب و هوایی و نوساناتی که در کشور بوجود می آید تاثیر پذیر است و بخش عمده این نوسانات مرتبط به مسائلی هستند که در شهرها انجام می گیرد و بخشی هم مربوط به تاسیسات صنعت آب و برق هستند.
وی افزود: بعضی اوقات در اثر بروز حوادثی مانند طوفان و یا سیل به تاسیسات ما آسیب وارد می شود.

محمودی در ادامه بیان کرد: 2000 واحد در کشور وجود دارد که دچار حادثه شده اند و مهم ترین حوادث، مربوط به زمان های پر بار مصرف است و اگر رفع حادثه صورت نگیرد؛ حوادث و پیامدهای نسبتأ زیادی را در بر می گیرد.

وی تصریح کرد: یکی از کارهای مدنظر وزارت نیرو، داشتن آمادگی، برای رفع حوادث است. 
این مقام مسوول اضافه کرد: آب و برق به خاطر اینکه فراگیر است؛ بایستی بصورت شبانه روزی این آمادگی را داشته باشیم که اگر مشکلی پیش آمد سریعا در رفع آن اقدام کنیم. 

سرپرست وزارت نیرو در ادامه گفت: حوزه آب و برق چون تاسیساتی هستند که مداوم زیر بار هستند به همین دلیل بطور مرتب دچار آسیب می شوند و ما نیز در کنار کار توسعه ای که انجام می دهیم؛ کار مرمت و نوسازی تاسیسات را انجام می دهیم. 

محمودی افزود: حدود 25 تا 30 درصد از تاسیسات حوزه صنعت آب و برق کشور، نیازمند مرمت و بازسازی هستند.
سرپرست وزارت نیرو در خصوص میزان هدر رفتن آب در بخش کشاورزی، گفت: بخش عمده ای از میزان هدر رفت آب در بخش کشاورزی انجام می گیرد. 

رویکرد بخش کشاورزی به سمت مکانیزه شدن 

محمودی در ادامه افزود: پس از انقلاب تصمیم بر آن شد که کارهایی انجام شود تا جلوی هدر رفت آب در بخش کشاورزی گرفته شود ولی در دولت یازدهم با برنامه ای مشخص که با منابع مالی پشتیبانی شد؛ تاسیسات و یا شیوه های مصرف آب که در بخش کشاورزی صورت می گیرد را از حالت سنتی به سامانه های جدید تبدیل شود.

وی بیان داشت: دولت 80 تا 85 درصد هزینه حالت های مکانیزه آبیاری در بخش کشاورزی را متحمل می شود و کشاورزان تنها با پرداخت 15 درصد می توانند از روش های جدید آبیاری در بخش کشاورزی استفاده کنند و خوشبختانه وزارت جهاد کشاورزی در این خصوص سامانه ها و ساز و کارهای خوبی را به کار گرفته است.

این مقام مسوول تصریح کرد: محصولات کشاورزی هم نسبت به مکان های جغرافیایی که دارند کاربری آنها متفاوت می شود و آموزش هایی هم در این خصوص توسط وزارت جهادکشاورزی انجام گرفته و به همین خاطر نسبتا در شرایط مساعدی قرار داریم.

محمودی اضافه کرد: این یک کار طولانی است و راه درازی را در پیش داریم و با بهینه کردن شیوه های مصرف و تغییر شیوه های آبیاری و با آموزش هایی که داده می شود و با مجموعه خدماتی که ارائه می شود؛ می توان گفت که در آینده ای نزدیک شرایط استفاده از آب در بخش کشاورزی بهبود یابد.

این مقام مسوول در ادامه بیان کرد: وزارت نیرو ملزم است که آب را با سنجش و اندازه گیری تحویل دهد و در بخش های عمده ای این کار را انجام داده ایم و در بخشی های دیگر بایستی این کار انجام بگیرد و با کارهایی که انجام گرفته و برنامه هایی که مدنظر است؛ می توان گفت که بخش کشاورزی می تواند بهینه مصرف کننده آب باشد.

محمودی در پایان گفت: در حوزه آب شرب شهری، خدمات و صنعت هم نیاز است که کارهایی برای جلوگیری از هدر رفت آب صورت بگیرد و چون این بخش ها حجم کمتری از میزان هدر رفت آب را شامل می شوند، تحت کنترل هستند. 



تاسیسات صنعت آب و برق نیازمند مرمت و باسازی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار