در مراسم افتتاحیه نخستین همایش مدیران آینده صنعت برق؛
کد خبر: ۵۰۰۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴ 26 September 2017
این مراسم صبح امروز(سه شنبه) با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، سرپرست وزارت نیرو و مدیر عامل شرکت توانیر، برگزار شد.

به گزارش تابناک تهران، مدیر موسسه تحقیقات و آموزش مدیریت در ابتدای این مراسم، گفت: برنامه این موسسه بر مبنای دو موضوع کیفیت و مدیریت و آینده نگری تدوین شده است و تاکنون 80 هزار نفر ساعت، آموزش ارائه داده ایم که بابت هر نفر 70 ساعت آموزش، ارائه شده و نیاز است که این میزان ساعت، افزایش پیدا کند. 

"امیر رضا خاکی" افزود: دوره های آموزشی ویژه مدیران، آماده ارائه خدمات به 1000 نفر هستند که در این زمینه با شرکت توانیر همکاری خواهیم داشت. 

این مقام مسوول اضافه کرد: خروجی موسسه، در سال آموزش 500 نفر مدیر است که در طول 4 سال این میزان به  2000 نفر خواهد رسید که آماده مدیریت و تصدی امور می شوند.

استعدادهای صنعت برق در سطوح پایین شناسایی می شوند

مدیرعامل توانیر در ادامه این همایش، گفت: افق روشنی پیش روی صنعت برق کشور است و از 15 سال پیش که کار تحقیقاتی را شروع کردیم؛ انتظار این را نداشتیم که نتیجه برنامه های ما به این مرحله احداث موسسه تحقیقات و آموزش مدیریت ختم شود و شاهد فعالیت موسسه ای باشیم که رویکرد آن، تربیت و آموزش مدیران است و از این که داریم مدیران را مورد آموزش قرار می دهیم؛ در کشور اولین هستیم.

"آرش کُردی" افزود: در استان تهران 70 مدیر در صنعت برق داریم که نیاز است؛ مدیران آینده را در عرصه مدیریت تربیت کنیم.

وی اظهار داشت: صنعت برق، صنعت حساسی است و روز به روز به حساسیت آن افزوده می شود. 

مدیرعامل توانیر در ادامه بیان کرد: عبور از پیک برق در سالجاری یکی از موضوعات مهمی است که هر سال برای صنعت برق بوجود می آید.

کُردی تصریح کرد: رشد مصرف برق در سال گذشته 5 درصد بود که در سالجاری با رشد 7 درصدی مواجه شدیم و اگر در زمینه مدیریت مصرف، بُعد مدیریتی وجود نداشت دچار مشکل می شدیم.

وی افزود: نوع خدمت در صنعت برق نیازمند رعایت استانداردها است و بایستی خدمت استاندارد تحویل مردم بدهیم و شاخصه استاندارد فرکانس و ولتاژ است.

این مقام مسوول در ادامه گفت: در جامعه امروزی، نمی توانیم با روش های منسوخ و قدیمی عمل کنیم.

کُردی اظهار داشت: کانون ارزیابی مدیران توسط وزارت نیرو مطرح شد و چند پیام داشت و یکی از این پیام ها این بود که استعدادها در سطوح پایین شناسایی و در وقت مناسب از آنها در جایگاه های مختلف استفاده کنیم و وزارت نیرو، اولین مرکزی بود که توانست از سازمان امور استخدامی کشور مجوز بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به این که بانی این همایش وزارت نیرو است،بیان کرد: امید است، منجر به تشکیل یک بانک شود تا بتوانیم از استعدادهای موجود در این صنعت به بهترین شکل استفاده کنیم. 

کُردی گفت: در این موسسه، اشخاصی مورد آموزش قرار می گیرند که دارای سابقه مدیریتی 7 تا 22 سال داشته باشند.

بایستی اعتماد مردم را جلب کنیم 

سرپرست وزارت نیرو در ادامه این نشست، گفت: تمام سازمان‌ها در دنیا منابع و اهدافی دارند و می‌خواهند با آن برنامه‌ها و منابع به اهداف خود برسند. از مهم‌ترین این منابع، منابع مالی و منابع انسانی است.

"ستار محمودی" افزود: اگر هدف‌گذاری‌ها درست انجام شود تضمین‌کننده منابع و برنامه‌ها است. پس اگر قرار است به هدف خود برسیم، باید مدیران آگاه باشند و بدانند به کجا می‌روند و منابع کجا است؛ چراکه به صورت تصادفی نمی‌توانیم پیشرفت کنیم.

سرپرست وزارت نیرو ادامه داد: هم علم و هم تجربه به ما می‌گوید که نیاز به آموزش است. بنابراین در تمام سازمان‌ها قوی‌ترین منابع، منابع انسانی است و حتی اگر آنها را ممیزی کنیم می‌بینیم منابع مدیریتی بالاترین درجه را دارد.

این مقام مسوول تصریح کرد: کشورهای پیشرفته دنیا مدام در حال طراحی و تربیت مدیران قوی هستند و اگر انتظار داریم که مدیران قوی ای داته باشیم؛ بایستی به آموزش و تربیت آنها بیشتر توجه کنیم.

سرپرست وزارت نیرو، افزود: وزارت نیرو بایستی زیرساخت های توسعه انرژی و رفاه جامعه را در بخش آب را بوجود بیاورد و با کاهش هزینه، دانش و فناوری این کار را انجام دهد و نیازمند تربیت مدیرانی است که بتوانند این اهداف را دنبال کنند. 

این مقام مسوول بیان کرد: بایستی اعتماد مردم را جلب کنیم و در این خصوص بایستی شفاف سازی و تواضع در کار را می طلبد و این نیازمند ممارست و تمرین است.
محمودی گفت: کشورهای زیادی در دنیا هستند که از صفر به اوج رسیدند و حتی کشورهایی بودند که از اوج به پایین سقوط کردند. 

وی یادآور شد: مأموریت وزارت نیرو این است که زیر ساخت‌های توسعه پایدار در تأمین انرژی و آب و برق و سلامت و رفاه جامعه را به وجود بیاورد، پس این موضوع نیازمند مسئولیت‌پذیری و استمرار در خدمات با کاهش هزینه‌ها و بالا بردن راندمان به وجود می‌آید.

سرپرست وزارت نیرو، تصریح کرد: صنعت آب و برق کشور دارای رقبای زیادی است؛ صنعت برق یک صنعت انحصاری است و شهرداری‌ها،‌ وزارت نفت و گمرک رقبای آن هستند.
محمودی تاکید کرد: باید اذعان کرد حرکت دنیا بر مدار شتاب قرار دارد و اگر می‌خواهیم صنعت آب و برق به پیشرفت دست پیدا کند، بایستی با علم و فناوری روز دنیا همسو باشد.

سرپرست وزارت نیرو در پایان گفت: وزارت نیرو، منابع انسانی قوی ای در اختیار دارد و می‌تواند مدیران قوی تربیت کند و می توان گفت که وزارت نیرو، وزارتخانه ای دانش‌بنیان است و به دنبال تربیت مدیران آکادمیک نیست بلکه به دنبال تربیت مدیران قوی است که فنون واقعی عرصه کار را آموزش ببینند.


وزارت نیرو دارای منابع انسانی قوی و نیازمند استعدادیابی/ استفاده از استعدادهای صنعت برق در وقت مناسب

وزارت نیرو دارای منابع انسانی قوی و نیازمند استعدادیابی/ استفاده از استعدادهای صنعت برق در وقت مناسب



مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار