جهانگیری عنوان کرد:
معاون اول ریاست جمهوری در جلسه شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی که ظهر امروز (دوشنبه) برگزار شد، گفت: دستگاه های ذیربط مسائل حقوقی و موانع قانونی پیش روی ساماندهی طرح سهام عدالت را بررسی و راهکارهای لازم را تدوین و به جلسه آینده شورای عالی برای تصمیم گیری ارائه نمایند.
کد خبر: ۴۹۹۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵ 25 September 2017
به گزارش تابناک تهران، "اسحاق جهانگیری" در این جلسه، سهام عدالت را طرحی پُر اهمیت ارزیابی کرد و گفت: بر اساس طرح سهام عدالت، تعدادی از بهترین و سودآورترین شرکت ها و کارخانه های کشور به این طرح اختصاص داده شده اند و عملاً مشمولین سهام عدالت به نسبت مبلغ واریزی و به نسبت سهامی که دارند از سود این طرح برخوردار خواهند شد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به برخی موانع و مسائل پیش روی ساماندهی طرح سهام عدالت، از وزیر امور اقتصادی و دارایی خواست طی جلساتی با دستگاه های مرتبط، حداکثر ظرف یک ماه آینده نظرات و دیدگاه های دستگاه های ذیربط را دریافت و راهکارهایی برای حل این موانع تدوین و به جلسه آینده شورای عالی ارائه کنند.

جهانگیری با اشاره به پایان یافتن زمان واریز مبالغ مابه التفاوت ارزش سهام اختصاص یافته به مشمولین سهام عدالت و اینکه بخش اندکی از مشمولین سهام عدالت موفق به پرداخت مبلغ مابه التفاوت شده اند، گفت: لازم است مهلت تعیین شده تمدید و به مردم اطلاع رسانی شود تا سایر مشمولین سهام عدالت بتوانند در صورت تمایل الباقی مبلغ سهام تخصیص یافته خود را پرداخت کنند.

معاون اول رییس جمهور تاکید کرد: دولت متعهد به پرداخت سود سهام عدالت به مردم است و قطعا به این تعهد خود عمل خواهد کرد.

جهانگیری همچنین گزارش رئیس سازمان خصوصی سازی از عملکرد واگذاری ها از سال 1380 تا کنون را مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: در واگذاری های انجام شده، اگر بنگاه های واگذار شده، بر اساس شاخص هایی نظیر اشتغالزایی، سرمایه گذاری و بهره وری عملکرد موفقی داشته باشند، بدین معناست که خصوصی سازی موفق بوده اما اگر شاخص ها بیانگر عملکرد نامناسب باشد لازم است آسیب شناسی صورت گرفته و روند کار اصلاح شود اما در هر صورت هیچ تردیدی در اصل واگذاری ها وجود ندارد.

در این جلسه که وزرای امور اقتصاد و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان خصوصی سازی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، رئیس کل دیوان محاسبات کشور و رئیس سازمان بازرسی کشور نیز حضور داشتند، گزارشی از نحوه واگذاری ها از سال 1380 تا 1396 ارائه و آخرین وضعیت بنگاه های واگذار شده مورد بررسی قرار گرفت.

در ادامه این نشست گزارشی نیز از طرح ساماندهی سهام عدالت ارائه شد و رئیس سازمان خصوصی سازی اعلام کرد که از 49 میلیون نفر مشمولین طرح سهام عدالت، پس از فراخوان، حدود 38 میلیون نفر به سامانه مراجعه و صورتحساب خود را دریافت کردند اما از این تعداد بخش اندکی موفق به واریز نقدی باقی مانده سهام خود شدند.

در پایان این جلسه پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد مهلت پرداخت نقدی الباقی سهام تخصیص یافته مشمولین طرح سهام عدالت به مدت یک ماه دیگر تمدید شود و در این مدت وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلساتی با حضور دستگاه های ذیربط مسائل حقوقی و موانع قانونی پیش روی ساماندهی طرح سهام عدالت را بررسی و راهکارهای لازم را تدوین و به جلسه آینده شورای عالی برای تصمیم گیری ارائه نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار