با امضاء تفاهم‌نامه شهرداری تهران و جایکای ژاپن:
شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران در راستای کاهش آلاینده‌های هوا با "جایکای ژاپن" تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
کد خبر: ۴۹۹۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴ 25 September 2017
به گزارش تابناک تهران، شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران به نمایندگی از دولت ایران و جایکا به نمایندگی از دولت ژاپن در راستای کاهش آلودگی هوای شهر تهران و اقدامات لازم در این خصوص قرارداد همکاری 4 ساله منعقد کردند.

"وحید حسینی" مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری ایران و ژاپن تصریح کرد: برابر مجوز دولت، شرکت کنترل کیفیت هوای تهران به عنوان طرف ایرانی به منظور عقد قرارداد همکاری فی مابین ایران و ژاپن ( شرکت جایکا) در موضوع کاهش آلودگی هوای تهران معرفی شده است. به همین منظور امروز برای رسیدن به الگوی ملی کاهش آلودگی هوا تفاهم همکاری به امضا رسید.

وی بیان کرد: شرکت جایکای ژاپن پروژه‌های متعددی در زمینه‌های زیست محیطی در ایران اجرا کرده است که به عنوان مثال پروژه احیای دریاچه ارومیه یکی از اقدامات این شرکت است. اکنون نیز مقرر شد در زمینه آلودگی هوای تهران که یک معضل جدی زیست محیطی محسوب می‌شود، همکاری داشته باشیم.

به گفته حسینی، طی دو سال گذشته مذاکرات قراردادی این پروژه صورت گرفته و قرار است طی 4 سال آینده کارشناسان و متخصصان ژاپنی به همراه کارشناساسان شرکت کنترل هوای تهران و اداره کل محیط زیست استان تهران عوامل مختلف آلودگی هوا اعم از کارخانه ها ، خودروها ، منابع ثابت و متحرک دیگر را بررسی کنند.

وی با بیان اینکه بیشتری سوالی که اصحاب رسانه از ما می پرسند این است که مقصر اصلی آلودگی هوای تهران کیست؟ گفت: گرچه در این سالها و برابر مطالعات کارشناسی شرکت کنترل و کیفیت هوا توانسته‌ایم با شناخت عوامل موثر در آلودگی هوا این سوال را به درستی پاسخ دهیم اما فکر می‌کنیم تجربه ژاپن در برنامه کاهش آلودگی هوا می‌تواند در اجرای برنامه‌ها موثر به ما کمک کند و بدین ترتیت این سوال پاسخی دقیقتر می‌یابد.

حسینی تاکید کرد: امیدواریم طی 4سال آینده سیاست‌های کلان مبارزه با آلودگی هوا را تهیه و پیاده سازی کنیم .

به گفته مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران آموزش نیروهای مختصص دانشگاهی در موضوع کنترل و کاهش آلودگی هوا یکی از اهداف جانبی پروژه است و عملا ظرفیت های ایران در شناسایی عوامل آلودگی هوا توسعه پیدا خواهد کرد .

وی تاکید کرد: به طور حتم آموخته‌های این پروژه به سایر شهرهای کشور نیز تعمیم داده خواهد شد.

حسینی در ادامه به عقد قرارداد دیگری با این شرکت اشاره کرد و گفت: قراردادی نیز بین شهرداری تهران و شرکت جایکا به زودی منعقد می شود که طی آن تجهیزات آنالیز آلودگی هوا که در ایران وجود ندارد توسط دولت ژاپن به شهر تهران اهدا خواهد شد.

"کوبایاشی" رییس دفتر همکاری های بین المللی ژاپن در ایران (جایکا) نیز در این جلسه، گفت: هدف اصلی این پروژه تقویت ظرفیت‌های موجود است تا داده‌های مطالعه شده ایران به طور دقیق تر شناسایی شود.

وی تاکید کرد: هدف نهایی این است که تجربیات موفق در زمینه آلودگی هوا در ایران نیز به اجرا درآید تا با مطالعات صورت گرفته سیاست‌های موثری در آلودگی هوا از سوی ایران در نظرگرفته شود. معتقدم دولت ایران و مردم قادر هستند مشکل آلودگی هوا را حل کنند و تصور می‌کنم این پروژه نقطه شروعی برای ارایه راه حل‌های موثرتر در کاهش آلودگی هوا است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار