رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، گفت:‌ در سال جاری، بیش از 70درصد بذر مورد نیاز کشاورزان در قالب بذرهای اصلاح شده و عاری از علف هرز و با قابلیت تولید بالا تهیه و از طریق مباشران جهت توزیع بین کشاورزان به شهرستان‌ها منتقل شده است.
کد خبر: ۴۹۹۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶ 25 September 2017
به گزارش تابناک تهران، "علی اشرف منصوری" در مراسم کشت محصولات پاییزه در شهرستان ری که با حضور معاونان و مدیران ستادی و شهرستانی، مدیرعامل کشت و صنعت فدک و جمعی از کارشناسان برگزار شد، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نهاده‌های کشاورزی مورد نیاز شامل بذر، کود و سمّ جهت کشت پاییزی تأمین و تدارک دیده شده است.

وی در ادامه ‌تصریح کرد:‌ در سال جاری بیش از 70درصد بذر مورد نیاز کشاورزان در قالب بذرهای اصلاح شده و عاری از علف هرز و با قابلیت تولید بالا تهیه و از طریق مباشران جهت توزیع بین کشاورزان به شهرستان‌ها منتقل شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در ادامه به عوامل تأثیرگذار بر تولید در هر واحد سطح اشاره کرد و افزود: رعایت تناوب، عمق کاشت، تراکم بذر، آبیاری به موقع و استفاده از ادوات کشت مکانیزه از جمله عوامل تاثیرگذار بر تولید در واحد سطح دانست و از کشاورزان خواست که با همکاری کارشناسان مراکز و پهنه‌ها اقدام به کشت کنند.

منصوری در پایان با تأکید بر اهمیّت کشت کلزا در حاصلخیزی خاک، کنترل علف‌های هرز و آفات بیان کرد: بهترین تناوب برای گندم و جو زراعت کلزا است، که علاوه بر مزایای اقتصادی می‌تواند در استمرار و پایداری تولید نیز بسیار مؤثر باشد؛ از این رو پیش‌بینی می‌شود در سال جاری حدود 38هزار هکتار زیر کشت گندم و 35 هزار هکتار زیر کشت جو و بیش از 4هزار هکتار کشت کلزا در استان تهران انجام ‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار