یک روانشناس کودک و نوجوان در گفتگو با تابناک تهران مطرح کرد؛
کد خبر: ۴۹۸۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳ 24 September 2017
یک روانشناس کودک و نوجوان و مدرس دانشگاه در خصوص راهکارهای کاهش کودک آزاری، گفت: کودک از سن دو سالگی به بعد حس کنجکاوی اش فعال می شود و نیاز است که در مهد کودک ها و پیش دبستانی ها به آنها آموزش های لازم داده شود.

"فاطمه احمدوند" در گفتگو با خبرنگار تابناک تهران، در خصوص دلایل رواج پیدا کردن کودک آزاری در جامعه، اظهار داشت: کودک آزاری دلایل زیادی دارد ولی بارزترین دلیل کودک آزاری این است که آن شخص در کودکی مورد آزار و اذیت قرار گرفته، پس بنابراین در بزرگسالی به کودک آزاری روی می آورد.

وی در ادامه گفت: برای این که بتوانیم با معضل کودک آزاری مقابله کنیم؛ بایستی خانواده ها در این زمینه، آگاهی لازم را بدست بیاورند.

این روانشناس تصریح کرد: نیاز است که رسانه ها در زمینه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در خصوص کودک آزاری، اقدام کنند تا از آمار کودک آزاری کاسته شود.

احمدوند در ادامه بیان کرد: مدارس نقش بسزایی در آگاه سازی و فرهنگ سازی در زمینه کودک آزاری دارند و نیاز است که در مدارس به کودکان آموزش های لازم داده شود. 

وی افزود: کودک از سن دو سالگی به بعد حس کنجکاوی اش فعال می شود و نیاز است که در مهد کودک ها و پیش دبستانی ها به آنها آموزش های لازم داده شود.

محدودیت های خانواده، موجب آزار دختران 

احمدوند در پاسخ به این پرسش که ازدواج دختران کم سن، ریشه در چه عواملی دارد، گفت: کنترل خانواده ها و عدم آزادی دختران، موجب این می شود که دختران برای داشتن آزادی بیشتر، تن به ازدواج بدهند.

وی افزود: سخت گیری های خانواده ها باعث بروز کمبودهای عاطفی می شود و این باعث می شود که دختران، شرایط سختی را تجربه کنند و برای رهایی از آن، به ازدواج فکر کنند.
این روانشناس بیان کرد: دختران، نیاز به امنیت امن دارند و از سن 11 سالگی تا 14 سالگی نیازمند این هستند که به احساسات آنها توجه شود و در این سن با پدر خود رابطه مناسبی خواهند داشت.

احمدوند افزود: وقتی که دختران در این سن قرار دارند؛ بهتر است که پدر خانواده، بیشتر به آنها توجه کنند و آنها را به تفریح و گردش ببرند تا نیازهای عاطفی و احساسی آنها برآورده شود.

این روانشناس و مدرس ذانشگاه در پاسخ به این پرسش که سمن ها و "ان جی او ها" در کاهش و کنترل خشونت علیه کودکان چه نقشی دارند، گفت: افرادی که در سمن ها و "ان جی او ها" فعالیت دارند بایستی کارشناسان خوبی باشند و امانت دار باشند.

احمدوند افزود: کارشناس ها بایستی این امنیت را برای کودکان بوجود بیاورند تا آنها بتوانند به این کارشناسان اعتماد کنند و مشکلات خود را با آنها در میان بگذارند.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
واقعا یعنی فک نمیکنید احتمالا عمده ترین دلیل کودک آزاری ابتذالیه که در فضای مجازی، اینترنت، شبکه های تلویزیونی وجود داره؟
داداش ابتذال چیه؟ مگه میشه؟ مگه داریم؟؟11
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار