در ماه گذشته اشخاص حقیقی ۳۴ درصد خریدها و ۳۲ درصد فروش‌ها را به خود اختصاص دادند و حقوقی‌های بازار نیز سهم ۶۶ درصدی از خرید و ۶۸ درصدی از فروش‌ها را به نام خود ثبت کردند.
کد خبر: ۴۹۸۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵ 24 September 2017
به گزارش تابناک تهران، بررسی معاملات شهریورماه بورس نشان می‌دهد 67 درصد معاملات در این مدت توسط اشخاص حقوقی و 33 درصد معاملات توسط اشخاص حقیقی صورت گرفته و در خالص معاملات، برابر با 934 میلیارد ریال از مالکیت اشخاص حقوقی کاسته و به مالکیت اشخاص حقیقی افزوده شده است.

همچنین در ماه گذشته اشخاص حقیقی 34 درصد خریدها و 32 درصد فروش‌ها را به خود اختصاص دادند و حقوقی‌های بازار نیز سهم 66 درصدی از خرید و 68 درصدی از فروش‌ها را به نام خود ثبت کردند.

از سویی دیگر اشخاص حقیقی در شهریورماه مالکیت خود در سهام 18 گروه را اضافه کردند که رتبه اول تا پنجم خالص خریدها از آن صنایع اطلاعات و ارتباطات با 1027 میلیارد ریال، صندوق‌های قابل معامله با 615 میلیارد ریال، فلزات اساسی با 299 میلیارد ریال، محصولات کاغذی با 109 میلیارد ریال و مخابرات با 89 میلیارد ریال بوده است.

بنابراین گزارش حقوقی‌ها نیز در ماه گذشته، مالکیت خود را در 22 صنعت افزایش دادند و 5 صنعت اول که بیشترین تغییر مالکیت از حقیقی به حقوقی را داشتند عبارتند از رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن با 388 میلیارد ریال، محصولات شیمیایی با 262 میلیارد ریال، خودرو و ساخت قطعات با 165 میلیارد ریال، فرآورده‌های نفتی با 164 میلیارد ریال و بانک‌ها و موسسات اعتباری با 59 میلیارد ریال است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار