وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، گفت: راه اساسی پیشگیری از حوادث، فرهنگ سازی و تربیت فرزندان و آموزش به مردم برای مراعات حقوق یکدیگر و پرهیز از تحصیل مال حرام است.
کد خبر: ۴۹۸۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲ 23 September 2017
 به گزارش تابناک تهران، "سید حسن هاشمی" امروز (شنبه) در مراسم روز اورژانس در سالن همایش های رازی، اظهار داشت: این همه آمار بالای مرگ و میر ناشی از تصادفات و نزاع در کشور داریم ناشی از مسائل فرهنگی است. بی توجهی های زیادی در حوزه فرهنگ انجام شده است. 

فرهنگ سازی فقط برگزاری مراسم عزاداری نیست باید پیام اصلی سید شهدا را که دروغ نگفتن، ریا نکردن، ظلم نکردن به دیگران و داشتن روابط صحیح با دیگران و رعایت حقوق مردم است را آموزش دهیم به این ترتیب از میزان حوادث و نزاع ها نیز کم می شود.

وی گفت: وزارت بهداشت و اورژانس کشور وظیفه دارند با سرعت بخشیدن به نجات مصدومان و بیماران و افزایش تخت های بیمارستانی از میزان مرگ و میر و نقص عضو کم کنند اما تا کجا می توان با توسعه فیزیکی جلو رفت و جایگاه پیشگیری و آموزش همگانی برای کاهش حوادث کجاست.

وی ادامه داد: راه اساسی پیشگیری از حوادث، فرهنگ سازی و تربیت فرزندان و آموزش به مردم برای مراعات حقوق یکدیگر و پرهیز از تحصیل مال حرام است تا جامعه ای سالم داشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار