استقلال با علیرضا منصوریان در بد شرایطی به ذوب‌آهن رسیده و حالا ماندن یا نماندن این مربی بستگی به نتیجه این بازی دارد.
کد خبر: ۴۹۶۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲ 20 September 2017
هفته هفتم لیگ برتر در اوج حساسیت آغاز می‌شود. دیدار استقلال و ذوب‌آهن که دریچه‌های مختلفی دارد و شاید مهم‌ترین اتفاق این بازی مربوط به نتیجه پایانی‌اش شود؛ نتیجه‌ای که در اخراج یا بقای علیرضا منصوریان بسیار تأثیرگذار است و حالا همه منتظر سوت پایان این بازی توسط پیام حیدری هستند تا هرچه زودتر تکلیف منصوریان مشخص شود چرا که مدیران باشگاه گفته‌اند پس از این بازی درباره منصوریان تصمیم می‌گیرند.

از بدِ روزگار حریف استقلال و منصوریان ذوب‌آهنی است که امیر قلعه‌نویی هدایت آن را به عهده دارد. برکسی پوشیده نیست که منصوریان و قلعه‌نویی خیلی رابطه برادرانه‌ای با یکدیگر ندارند و برعکس پشت پرده رقابتی جدی برای محبوبیت بین هواداران دارند. حالا منصوریان محبوبیت خود را از دست رفته می‌بیند و دیگر داد هواداران هم در آمده و خواهان رفتنش شده‌اند، اما او می‌خواهد آخرین تلاش‌های خود را برای ماندن در استقلال به کار بگیرد و این آخرین تلاش و آخرین شانس مقابل رقیبی است که روزی استاد خودش بود.

استقلال شرایط مساعدی ندارد و در شش هفته ابتدایی با یک گل زده، یک برد، یک تساوی و چهار شکست، همراه با گسترش فولاد تبریز قعرنشین لیگ برتر است. بدترین شروع تاریخ لیگ برتر استقلال که حالا این رکورد به نام علیرضا منصوریان ثبت شده است. مربی جوانی که فصل گذشته هم تا آستانه اخراج رفت، اما تساوی در دربی رفت و پس از آن پیروزی در دربی برگشت باعث ابقای او شد. در پایان فصل هم نایب قهرمانی را کسب کرد تا عمر مربیگری‌اش در استقلال را طولانی‌تر کند. روزی که استقلال 6 بر یک مقابل العین امارات شکست خورد، خیلی‌ها معتقد بودند منصوریان خودش باید برود، اما این مربی ماند تا روزهای دیگری را تجربه کند. منصوریانی که تیم جوان نیم فصل دوم خود را تغییر داد و بازیکنان پا به سن گذاشته‌ای چون مجتبی جباری، پژمان منتظری، سرور جپاروف و... را جذب کرد و علاوه بر آنها مهدی رحمتی و خسرو حیدری را هم داشت و حالا با همین بازیکنان به مشکل خورده است.


منصوریان با استقلال بدترین روزهای خود را سپری می‌کند. در آستانه آخرین فرصت خود حسابی وارد حاشیه شده و اخراج مهدی رحمتی و مجتبی جباری به حاشیه‌های تیمش اضافه کرد. هرچند سرمربی آبی‌ها خیلی زود از این تصمیمی که به همراه افتخاری و ملکی (مدیرعامل و عضو هیئت مدیره باشگاه) گرفته بود، پشیمان شد، اما پشیمانی او چیزی شبیه به نوش‌دارو پس از مرگ سهراب بود. جباری به تمرین برگشت، اما رحمتی برای بازگشت به تمرینات همچنان منتظر عذرخواهی (و شاید هم اخراج منصوریان) است. درگیری لفظی منصوریان با ملکی و رحمتی با افتخاری نیز مزید بر علت شده تا حاشیه‌های استقلال پررنگ‌تر از قبل شود، هرچند محمد خرمگاه که در سکوت منصوریان به نشست خبری آمده بود، گفت که استقلال همدل است و این مسائل تأثیری در روحیه بازیکنان ندارد.

امیر قلعه‌نویی در شرایط بغرنجی به استقلال رسیده است. او که سه فصل پیش با شرایط نامناسبی نزد هواداران استقلال از این تیم رفت، حالا نامش برای بازگشت به این تیم سر زبان‌ها افتاده است. قلعه‌نویی دو فصل پیش که روی نیمکت تراکتورسازی بود، در یک بازی حیثیتی شکست را به استقلال تحمیل کرد و آن زمان هواداران استقلال حسابی حسرت رفتن او از تیم‌شان را خوردند. پس از برکناری مظلومی و آمدن منصوریان، همه امید هواداران استقلال به سرمربی جوان‌شان بود، اما حالا منصوریان هم آنها را ناامید کرده تا برخی از هواداران بازهم به نام امیر قلعه‌نویی برسند.

با این شرایط این مربی در حال حاضر هدایت ذوب‌آهن را به عهده دارد و در این شرایط حتی حاضر نشد درباره استقلال صحبت کند، چه برسد به بازگشت به این تیم. حالا پس از شکست 2 بر صفر استقلال مقابل پارس و پیروزی 6 بر صفر ذوب‌آهن مقابل استقلال خوزستان، قلعه‌نویی به دنبال پیروزی دیگری است تا بار دیگر استحقاق خودش را برای حضور در استقلال به رخ هواداران این تیم بکشد. آن هم در شرایطی که منصوریان برای ماندن فقط به برد نیاز دارد و در غیر این صورت ممکن است حکم اخراجش را بگیرد. منصوریان زیر تیغ و شیشه عمر مربیگری‌اش در دستان قلعه‌نویی است و این موضوع را بیشتر از هر زمان دیگری حس می‌کند. شاید امشب شام آخر منصوریان در استقلال باشد.

برنامه بازی‌های هفته هفتم لیگ برتر به شرح زیر است:

چهارشنبه، 29 شهریورماه
استقلال - ذوب‌آهن اصفهان، ورزشگاه آزادی، ساعت 20
داور: پیام حیدری، کمک‌ها: محمدرضا ابوالفضلی و مهدی عالیقدر، داور چهارم: وحید کاظمی
ناظر: ابراهیم میرزابیگی

پنجشنبه، 30 شهریورماه
سپاهان اصفهان - پرسپولیس، ورزشگاه نقش جهان اصفهان، ساعت 20
داور: اشکان خورشیدی، کمک‌ها: سجاد طوری و رحیم شاهین، داور چهارم: علی صفایی
ناظر: محمود رفیعی

سیاه جامگان مشهد - گسترش فولاد تبریز، ورزشگاه امام رضا (ع)، ساعت 19:30
داور: امید سعیدفر، کمک‌ها: مهدی الوندی و مهدی شفیعی، داور چهارم: جواد محمدی
ناظر: ابوطالب طاهریان

استقلال خوزستان - سپیدرود رشت، ورزشگاه غدیر اهواز، ساعت 20
داور: محمدحسین ترابیان، کمک‌ها: محمدرضا مدیرروستا و امیرمحمد داودزاده، داور چهارم: حسین زیاری
ناظر: علیرضا کهوری

جمعه، 31 شهریورماه
صنعت نفت آبادان - فولاد خوزستان، ورزشگاه تختی آبادان، ساعت 19
داور: مهدی سیدعلی، کمک‌ها: سعید علی‌نژادیان و حسن انتظاری، داور چهارم: شاهو اصلانی
ناظر: حیدر شکور

پیکان تهران - نفت تهران، ورزشگاه شهدای شهر قدس، ساعت18:30
داور: مهدی مرجان‌زاده کمک‌ها: یعقوب سخندان و داریوش صابرمطلق، داور چهارم: احمد موسوی
ناظر: خداداد افشاریان

سایپـا - پارس جنوبی جم، ورزشگاه پاس قوامین تهران، ساعت 18:30
داور: حسین زرگر، کمک‌ها: علی دودانگه و یعقوب حجتی، داور چهارم: حسین زمانی
ناظر: مسعود عنایت

تراکتورسازی تبریز - پدیده خراسان، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز، ساعت 19:45
داور: حمید حاج‌ملک، کمک‌ها: محمدجواد مداح و علی اکبر نوری، داور چهارم: سعاد وفاپیشه
ناظر: فریدون اصفهانیان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار