دختربچه ۱۰ ساله‌ای که سه روز پیش در مسیر نانوایی در یکی از محلات جنوبی تهران ربوده شده بود، با تلاش ماموران پلیس به آغوش خانواده‌اش بازگشت.
کد خبر: ۴۹۵۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹ 18 September 2017
به گزارش تابناک تهران، در ساعت 16 بیست و چهارم شهریور ماه، از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 خبر فقدان دختری 10 ساله به نام اسماء در محدوده محل سکونتش به کلانتری 169 مشیریه اعلام شد که بلافاصله ماموران برای بررسی موضوع در محل حضور یافتند.

با حضور ماموران در محل پدر و مادر اسماء در اظهارات خود عنوان داشتند: ساعت 15:30 دخترمان را برای خرید نان به نانوائی محل سکونتمان فرستادیم منتظرش ماندیم تا پس از خرید نان به خانه بازگردد اما به خانه بازنگشت. اول فکر کردیم که علت تاخیر به دلیل شلوغی نانوائی است اما وقتی مدتی گذشت نگران شدیم و برادر بزرگترش را به دنبال او فرستادیم برادرش نیز پس از جستجو دقایقی بعد هراسان و بدون اسماء به خانه بازگشت؛ همگی از خانه خارج شدیم و همه کوچه‌ها و خیابان‌های اطراف را در پی او گشتیم اما وی را پیدا نکردیم به همین منظور با پلیس 110 تماس گرفتیم و ماموران کلانتری 169 مشیریه را در جریان اتفاق قرار دادیم.

پس از بررسی‌های مقدماتی و ثبت اظهارات سخنان خانواده اسماه پرونده‌ای تحت عنوان فقدانی تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به مقام قضائی ارجاع شد که بنا به دستور بازپرس شعبه 4 دادسرای امور جنائی تهران برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

به محض ارجاع پرونده کارآگاهان تحقیقات خود را در جهت پیدایش کودک مفقود شده از سرگرفتند. ماموران در اولین گام از رسیدگی به موضوع با حضور در محل ضمن تحقیقات میدانی دریافتند ساعت 15:30 روز حادثه اسماء برای خرید نان به نانوائی مراجعه کرده است. در این خصوص یکی از همسایگان خانواده اسماء که شاهد ماجرا بود در تحقیقات محلی به کارآگاهان اظهار داشت: در ساعت مذکور اسماء در حالی که برای خرید نان به سمت نانوائی در حال تردد بود، ناگهان سرنشینان یک دستگاه خودرو شاسی بلند که دو سرنشین آقا و خانم بودند، اقدام به سوار کردن اسماء کرده و به سرعت محل را ترک کردند.

با مشخص شدن نحوه و چگونگی مفقود شدن اسماء، پرونده با موضوع آدم ربائی وارد فاز جدیدی از رسیدگی و با اقدامات ویژه پلیسی آدرس مالک در محدوده ازگل شناسایی و تلاش برای دستگیری آدم رباها از سرگرفته شد. در ادامه درحالیکه کارآگاهان اداره یازدهم سرگرم رسیدگی به پرونده بودند به ماموران کلانتری 164 قائم از طریق تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تهران بزرگ اطلاع داده می‌شود که دختر 10 ساله‌ای در حالیکه کنار پنجره طبقه هشتم یک برج مسکونی در محله ازگل ایستاده با داد و فریاد فراوان از مردم درخواست کمک می‌کند که بلافاصله کارآگاهان در محل حضور می‌یابند و با هماهنگی با مقام قضایی دادسرای ناحیه یک تهران آتش نشانی نیز در محل حضور می‌یابد و ضمن ورود به طبقه هشتم دختر 10 ساله را آزاد می‌کنند.

در همان تحقیقات اولیه هویت این دختر به نام «اسماء .س» ساکن محله مشیریه مشخص که با توجه به اظهارات نامبرده موضوع به کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع داده می‌شود که ماموران ضمن تائید گفته‌های فرد آزاد شده، موضوع را آدم ربائی عنوان کرده و با حضور در محل، اسماء را تحویل گرفته و طی یک صورت جلسه وی را به آغوش خانواده‌اش برمی‌گردانند.

 در بازبینی محل نگهداری اسماء کارآگاهان مشاهده کردند که متهم یکی از اتاق خواب‌ها را با دوربین مداربسته تجهیز کرده و درحالیکه دست و پای اسما را با چسب نواری بسته بود وی را در این محل نگهداری می‌کرده.

در تحقیقات صورت گرفت مشخص شد مالک منزل جوانی حدوداً 40 ساله به نام «امیررضا» است که در حدود 2 ماه قبل با خانم جوانی به نام «فتانه» ازدواج کرده و در این محل ساکن شده است. نامبرده به دلیل اعتیاد به مواد و وجود اختلاف خانوادگی در زندگی مشترک وی را ترک و به خانه پدرش مراجعه کرده و امیر حسین نیز به تنهائی زندگی می‌کند.

در ادامه تحقیقات پلیسی کارآگاهان دریافتند «امیررضا» قبل از ازدواج در محله مشیریه تهران ساکن و کارگر بازار گل بوده و پس از ازدواج ضمن اجاراه یک باب آپارتمان مسکونی در محله ازگل به این مکان اسباب کشی کرده است. با تجمیع اطلاعات به دست آمده و با انجام اقدامات ویژه پلیسی - اطلاعاتی ماموران موفق شدند متهم را در تاریخ بیست و ششم شهریور در حالیکه با خودروی شاسی بلند خود در یکی از خیابان‌های محله مشیریه در تردد بود شناسایی و در اقدامی ضربتی وی را دستگیر و برای تحقیقات فنی به اداره 11منتقل کنند.

در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد نامبرده با یکی از همسایگان قدیمی خود در منطقه دولاب تهران به نام «احلام» اقدام به ربایش دختر 10 ساله کرده است که با به دست آمدن آدرس محل سکونتش وی نیز در یک عملیات هماهنگ دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم معاون مبارزه با جرائم جنائی پلیس اگاهی تهران بزرگ با اعلام پیدایش کودک ربوده شده و دستگیری دو فرد آدم ربا اعلام داشت: انگیزه آدم ربا ها و علت آدم ربائی هنوز به طور کامل مشخص نشده و کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی فاتب هم اکنون سرگرم بررسی موضوع و تحقیق برروی متهمان در جهت واکاوی زوایای پنهان پرونده هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار