قیمت جهانی هر اونس طلا امروز(دوشنبه) با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۳۱۷ دلار رسید.
کد خبر: ۴۹۵۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹ 18 September 2017
به گزارش تابناک تهران به نقل از رویترز، در حالی که ارزش سهام در بازارهای بورس افزایش داشته و دلار نیز شاهد رشد بوده است، قیمت طلا امروز به پایین ترین رقم در طی بیش از 2 هفته گذشته رسید. این در حالی است که احتمال انقباضی شدن سیاست پولی امریکا در آستانه نشست فدرال رزرو نیز بر بازار فلز زرد سایه افکنده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز(دوشنبه) با 0.2 درصد کاهش به 1317 دلار رسید. در اوایل جلسه امروز قیمت فلز زرد به رقم 1315 دلار و 10 سنت رسید که پایین ترین رقم از 31 اوت تاکنون بود.

قیمت طلای آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر نیز امروز با 0.3 درصد کاهش به 1321 دلار و 10 سنت رسید.

بارناباس گان، تحلیلگر موسسه او سی بی سی گفت: «افزایش اشتها برای ریسک پذیری موجب تضعیف بازار طلا شده است.»

در حالی که انتظار می رود فدرال رزرو آمریکا در این هفته با هدف عادی سازی سیاست پولی خود، کاهش ترازنامه خود را اعلام کند، ارزش سهام در بازارهای آسیایی امروز به بالاترین رقم در طی یک دهه گذشته رسید و ارزش دلار آمریکا در برابر ین ژاپن در نزدیکی بالاترین رقم حدود 7 هفته اخیر باقی ماند.

دانیل هاینس، تحلیلگر بازار طلا، گفت: «دیگر عامل افت قیمت طلا تغییر نقطه تمرکز سرمایه گذاران از تحولات ژئوپلتیک به سمت احتمال افزایش نرخ بهره توسط بانک های مرکزی جهان است.»

«احتمال افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه دسامبر در طی هفته های اخیر افزایش یافته است.»

قیمت طلا به شدت نسبت به افزایش نرخ بهره در آمریکا حساس است زیرا چنین افزایشی موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا و افزایش ارزش دلار می گردد که هر دوی این عوامل موجب تضعیف قیمت طلاست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار