رییس سازمان اورژانس کشور از کمبود ۱۰ هزار نیروی انسانی در این سازمان، خبر داد.
کد خبر: ۴۹۵۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲ 17 September 2017
به گزارش تابناک تهران، "پیرحسین کولیوند" در گفت‌وگوی ویژه شبکه خبر به مناسبت روز اورژانس با بیان اینکه خوشبختانه اورژانس کشور در سال‌های اخیر به سازمان تغییر هویت داده، گفت: با توجه به اینکه ساختار سازمان اورژانس در حال تشکیل است سطوح تصمیم‌گیری‌ها در اورژانس کمتر شده و تصمیم‌گیری‌ها دقیق‌تر است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های مختلفی در سازمان اورژانس کشور تدوین شده، تصریح کرد: زمان رسیدن اورژانس در شهرها و جاده‌ها متفاوت است. در شهرهای کوچک بین ۷ تا ۸ دقیقه، در جاده‌ها متوسط ۱۴ دقیقه و در شهرهای بزرگ مانند تهران این متوسط زمان بیشتر است.

رییس اورژانس کشور بیان کرد: برای کاهش زمان رسیدن اورژانس در شهرهای بزرگ مانند تهران از حدود دو ماه پیش موتوآمبولانس را راه‌اندازی کردیم تا زمان رسیدن اورژانس با توجه به ترافیک زیاد کاهش یابد.

کولیوند تصریح کرد: همچنین با کمک شهرداری و شورای شهر اورژانس هوایی را در شهر تهران تقویت می‌کنیم تا بتوانیم بهترین خدمات را ارائه دهیم.

وی همچنین با بیان اینکه برای گسترش ناوگان اورژانس کشور نیاز به نیروی انسانی داریم گفت: در حال حاضر ۱۴ هزار نفر در اورژانس کشور فعال هستند و ما به حدود ۱۰ هزار نیروی انسانی دیگر نیز نیاز داریم همچنین باید یک مرکز عملی آموزشی راه‌اندازی کنیم تا به صورت شبانه‌روزی به تربیت و آموزش نیروی انسانی بپردازد.

رییس اورژانس کشور تصریح کرد: در ناوگان اورژانس کشور در حال حاضر ۲۵۰۰ دستگاه وجود دارد و ما تقاضای ۴۰۰ دستگاه دیگر را نیز داده‌ایم اما معتقدیم باید هزار دستگاه دیگر به این ناوگان اضافه شود.

کولیوند با بیان اینکه نباید تجهیزات اورژانس مستهلک شود، گفت: معتقدیم با توجه به اینکه اورژانس با سلامت و جان مردم سر و کار دارد باید سیستم ناوگان آن به صورت دائمی به روزرسانی شود همچنین نیروها نیز از نظر روحی، جسمی و آموزشی تقویت شوند.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره تمهیدات اورژانس کشور در پیاده‌روی اربعین، اظهار داشت: وزارت بهداشت در زمینه تمهیدات لازم برای پیاده‌روی اربعین جلسات متعددی با معاونت‌های مختلف و ستاد اربعین برگزار کرده اورژانس کشور در مرزها و محورهای مواصلاتی خدمات و فوریت‌های پزشکی را ارائه می‌دهند.

رییس اورژانس کشور با بیان اینکه خدمات اورژانس ۱۵ روز قبل از مراسم پیاده‌روی اربعین آغاز می‌شود، بیان کرد: همچنین با هماهنگی‌هایی که صورت گرفته ۱۰۰ نفر از تیم اورژانس کشور با جمعیت هلال احمر عراق همکاری کرده و متخصصان ایرانی نیز در مراکز درمانی ما در عراق مستقر هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار