مدیرکل بهزیستی استان تهران، گفت: ۱۳ هزار و ۱۰۰ زن سرپرست خانوار در استان تهران تحت پوشش هستند و از خدمات ما بهره مند می شوند.
کد خبر: ۴۹۵۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵ 17 September 2017
به گزارش تابناک تهران، "اصغر باقری" در حاشیه همایش منطقه ای بزرگداشت روز ملی خانواده، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۳۵۰ خانواده در استان تهران متقاضی فرزندخواندگی هستند که طی یک سال گذشته ۵۵۱ کودک به خانواده ها واگذار شد و همچنین در شش ماه امسال نیز زمینه فرزندخواندگی ۲۲۰ کودک فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر پشت نوبت ماندن خانواده ها برای گرفتن فرزند کاهش یافته است، گفت: در گذشته بیش از یک سال به طول می انجامید، اما امروز این زمان بسیار کمتر شده است و خانواده ها طی چند ماه می توانند سرپرستی فرزندی را به عهده بگیرند.

باقری افزود: در حال حاضر ۴ هزار و ۲۱ کودک در مراکز شبه خانواده نگهداری می شوند و ۹۰ درصد خانواده ها نیز خواستار سرپرستی دختران هستند که این موضوع کار بهزیستی را برای واگذاری فرزند سخت می کند.

این مقام مسوول به آمار زنان سرپرست خانوار استان تهران نیز اشاره کرد و گفت: ۱۳ هزار و ۱۰۰ زن سرپرست خانوار در استان تهران تحت پوشش هستند و از خدمات ما بهره مند می شوند.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان تهران همچنین ۵۰ گروه زنان سرپرست خانوار نیز در تهران فعالند که به هر گروه ۵۰ میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار