عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: بخش نفت و گاز ایران جذابیت‌های فراوانی برای سرمایه‌گذاران بزرگ خارجی دارد و بایستی زمینه‌ای مناسب برای حضور سرمایه و فناوری روز خارجی را فراهم کرد.
کد خبر: ۴۹۴۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶ 16 September 2017
به گزارش تابناک تهران، "عبدالکریم حسین زاده" به لزوم جذب سرمایه خارجی، به‌ویژه در حوزه صنعت نفت و گاز اشاره کرد و گفت: ایران به عنوان جزیره‌ای امن در میان کشورهای منطقه، از ظرفیت‎های زیادی برای جذب سرمایه‌های خارجی بهره‌مند است.

وی به نقش برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در افزایش تولید و صادرات نفت ایران اشاره کرد و افزود: بدون شک برجام، نقش غیر قابل انکاری در موفقیت دیپلماسی نفتی ایران در ماه‌های اخیر داشته است.

حسین زاده تصریح کرد: با توجه به ورود دوباره ایران به جامعه جهانی و قرار گرفتن در ریل صحیح اقتصاد جهانی، باید از این فرصت‌ها نهایت استفاده را برای پیشرفت هرچه بیشتر کشور و بهبود وضع اقتصادی جامعه برد و زمینه‌ای مناسب برای حضور سرمایه و فناوری روز خارجی را فراهم کرد که البته هم اکنون بخش نفت و گاز ایران جذابیت‌های فراوانی برای سرمایه‌گذاران بزرگ خارجی در این حوزه دارد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این‌که برجام نقش تاثیرگذاری در دیپلماسی موفق نفتی ایران داشته است، عنوان کرد: افزایش تولید و صادرات نفت ایران، پیروزی در نشست‌های سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و افزایش قدرت چانه زنی ایران در نشست‌های نفتی را می‌توان از نتایج برجام دانست.

وی ادامه داد: امیدواریم این روند مطلوب (افزایش تولید و صادرات نفت) به نفع افزایش جذب سرمایه در کشور، همچنان ادامه یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار