معاون آموزشی مرکز ملی مطالعات اعتیاد، گفت: در حال حاضر 20 هزار نفر نیروی تمام وقت درگیر حوزه اعتیاد هستند و از این نظر ایران، ابر قدرت حوزه درمان اعتیاد به شمار می رود.
کد خبر: ۴۹۳۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶ 13 September 2017
به گزارش تابناک تهران، "آذرخش مکری" امروز (چهارشنبه) در یازدهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد در سالن همایش رازی با اشاره به پیشینه 20 ساله ایران در حوزه درمان اعتیاد، افزود: هفت هزار کلینیک اقامتی معتادان و هزاران مرکز دیگر در این زمینه فعالیت دارند و مراکز اجتماع محور درمان اعتیاد موسوم به تی سی در حال رشد هستند بنابراین اکنون زمان آن رسیده است که در این زمینه مکتب درمانی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: طب اعتیاد در عین اینکه با دیگر طب رشته های مختلف مانند ارتوپدی، شباهت هایی دارد به مسائل اجتماعی مناقشه انگیز نیز شبیه است.

وی اضافه کرد: بطور قطع سخنان 20 هزار شاغل در حوزه درمان اعتیاد با یکدیگر شبیه نیست و با هم تناقض دارد بنابراین اگر بدون مکتب باشیم به چالش خواهیم رسید.

معاون آموزشی مرکز ملی مطالعات اعتیاد تاکید کرد: کم کم باید فراکسیون های حوزه اعتیاد شکل گیرد.

مکری ادامه داد: تعاریف از معتاد بهبود یافته متفاوت است؛ زمانی که فرد به خود و خانواده اش آسیب نرساند به او معتاد بهبود یافته اطلاق می شود اما در تعاریف دیگر به فرد مفید و مسئول و حمایتگر، بهبود یافته می گویند و زمانی فردی که بتواند از عهده ناملایمات زندگی برآید، بهبود یافته است.

وی افزود: مساله دیگر در برخورد با اعتیاد، توجه به ژورنالیسم علمی و نقادانه است؛ لازم است که آموزش های لازم در زمینه اعتیاد به خبرنگاران ارائه شود.

مکری با اشاره به نقش "اجتناب از اغماض مصلحت اندیشانه"، گفت: بطور مثال برخی کلینیک های متادون درمانی، خوب کار نمی کنند اما ما در این زمینه اغماض می کنیم که نباید اینگونه باشد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار