شاخص کل بورس در آخرین روز کاری بازار سرمایه، به کمک رشد معاملات نمادهای پالایشی ها 54 واحد رشد کرد و در ارتفاع 83 هزار و 523 واحدی قرار گرفت.
کد خبر: ۴۹۳۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸ 13 September 2017
به گزارش تابناک تهران، تداوم رشد منفی نمادهای معدنی و فلزی که در سایه کاهش قیمت کامودیتی های فلزی و معدنی در بازارهای جهانی رخ داده است، بر معاملات امروز بازار سرمایه نیز اثرگذاشت و مانع از رشد بیشتر شاخل کل بورس شد.

بر این اساس امروز نمادهای رمپنا ( گروه مپنا)، فملی (ملی صنایع مس) و وبملت (بانک ملت) امروز، بیشترین تاثیر منفی را بر معاملات داشتند و مانع از رشد بیشتر شاخص کل شدند اما در مقابل نمادهای شبندر (پالایش نفت بندرعباس)، شتران (پالایش نفت تهران)، آپ (آسان پرداخت پرشین)، فارس (پتروشیمی خلیج فارس) با رشد خود، سبب رشد شاخص کل شدند.

در معاملات امروز بیش از 588 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش 2 هزار و 420 میلیارد ریال در 51هزار و 220 نوبت خرید و فروش شد.

امروز شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، 17 واحد، شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، پنج واحد، شاخص قیمت (هم وزن) که بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است، چهار واحد و شاخص آزاد شناور که بیانگر آن بخش از سهام شرکت هاست که قابل معامله در بورس باشد 21 واحد رشد کرد.

همچنین شاخص بازار اول که به شرکت هایی اختصاص دارد که از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور شرایط بهتری دارند، 52 واحد افت داشت اما شاخص بازار دوم بورس 611 واحد رشد را به ثبت رساند.

رشد اندک شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس (آیفکس) امروز فقط 0.6 واحد رشد کرد و به 944 واحد رسید؛ در این بازار 217 میلیون و 810 هزار ورقه بهادار به ارزش یک‌هزار و 512 میلیارد ریال در 40 هزار نوبت داد و ستد شد.

رشد ناچیز آیفکس در معاملات امروز ناشی از نمادهای مارون (پتروشیمی مارون) و ذوب (ذوب آهن اصفهان) بود و در مقابل نمادهای میدکو (هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه)، بمپنا ( تولید برق عسلویه)، حکمت (بانک حکمت ایرانیان)، دماوند ( تولید نیروی برق دماوند) و سرچشمه (مس سرچشمه) با افت خود مانع از رشد شاخص فرابورس شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار