گزارش اختصاصی تابناک تهران از جشن بزرگ خانه سینما؛
جشن خانه سینما
کد خبر: ۴۹۳۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰ 13 September 2017
جشن بزرگ خانه سینما شامگاه سه شنبه (۲۱ شهریور ماه) در زمین چمن باشگاه فرهنگی ورزشی پیام با حضور اهالی سینما، مسوولان، رییس سازمان سینمایی و جمع کثیری از اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش تابناک تهران، در این مراسم "هارون یشایایی" رییس جشن خانه سینما، "تورج منصوری" دبیر آکادمی هنر و فنون سینمایی، "همایون اسعدیان" عضو هیات مدیره و "منوچهر شاهسواری" مدیر عامل خانه سینما به طور جداگانه سخنرانی کردند وبه حاضران خوش آمد گویی گفتند.

 در اولین بخش اهدای جوایز این مراسم، "فرنوش عابدی" برای فیلم پیش‌خدمت تندیس این جشن را در بخش بهترین انیمیشن دریافت کرد.

 در ادامه "جهانگیر کوثری" به همراه فرزندش باران کوثری جایزه بهترین فیلم کوتاه را به "بهمن و بهرام ارک"‌ برای ساخت فیلم کوتاه حیوان اهدا کردند. نکته جالب در این میان، کنایه باران کوثری بود؛ این بازیگر تئاتر و سینما بپیش اعلام نام برگزیده با کنایه گفت: وقتی شنیدم مراسم‌ در ورزشگاه برگزار می‌شود ترسیدم که نکند زنان را به مراسم راه ندهند.

تندیس شایستگی‌ بهترین کارگردانی مستند هم توسط "نیکی مظفری" و "مرتضی رزاق کریمی" به "مهدی قنواتی" برای فیلم‌ هم جا اهدا شد که او هم جایزه اش را به "امیر نادری" تقدیم کرد.
"رزاق کریمی" در این بخش تندیس بهترین مستند را هم به "محسن استاد علی" برای مستند زنانگی اهدا کرد.

 "جواد عزتی" در ادامه و هنگام اهدای جوایز جلوه های ویژه میدانی از فرهاد شریفی راد یاد کرد و ایمان کرمیان را برگزیده بهترین جلوه های ویژه میدانی برای فیلم ویلایی ها معرفی کرد.


تندیس بهترین جلوه‌های ویژه بصری هم توسط سیروس ابراهیم‌زاده و اصغر همت به سینا قویدل برای فیلم رگ‌ خواب تعلق گرفت.

بخش بعدی این مراسم به اعلام برگزیده دیگری در بخش بهترین چهره پردازی اختصاص داشت، تندیس شایستگی‌ ودیپلم افتخار بهترین چهره پردازی در ادامه این مراسم توسط سروش صحت و مجید مظفری به عبدالله اسکندری و مهرداد میرکیانی برای فیلم لانتوری اهدا شد؛ اسکندری پس از دریافت تندیس با تبریک برای جوایز اخیر سینمای ایران در ونیز جایزه اش را به مانی اسکندری از دستیارانش اهدا کرد.

جایزه بهترین طراحی لباس هم توسط ستاره اسکندری و مهران غفوریان به عباس بلوندی برای فیلم یتیم خانه ایران اهدا شد و در ادامه مریلا زارعی و مهران احمدی برای اهدای جایزه بهترین طراحی صحنه در جایگاه حاضر شدند که تندیس شایستگی‌ و دیپلم افتخار این بخش به کیوان مقدم برای فیلم‌ فروشنده تعلق گرفت.

مریلا زارعی با تبریک‌ جایزه‌های نوید محمدزاده و وحید جلیلوند در سخنانی کوتاه بیان کرد: سال گذشته در همین جشن زمانی که آمدیم تا جایزه پیمان معادی را اهدا کنیم به فاجعه منا اشاره شد و متاسفانه امروز هم فاجعه ای دیگر اتفاق افتاده و سکوتی  از سوی سفیران صلح ‌برای آنچه در میانمار رخ می‌دهد دیده می‌شود که از همه آنها می‌خواهم به این سکوت پایان دهند. ضمن اینکه ما سینماگران نمی‌توانیم در مقابل چنین مسائلی بی تفاوت باشیم.

پس از آواز خوانی کوروش تهامی؛ بخش بعدی اهدای جوایز به اعلام نام برگزیدگان صدابرداری و صداگذاری اختصاص داشت که بابک اردلان برای فیلم رگ‌ خواب و بهمن اردلان برای فیلم رگ‌ خواب معرفی شدند.

 اهدای تندیس شایستگی‌ بهترین فیلمبرداری دیگر بخش این مراسم بود که تورج منصوری و هومن سیدی تندیس و دیپلم افتخار را به فرشاد محمدی برای فیلم رگ‌ خواب دادند.

 محمد سریر و بهنوش بختیاری در ادامه تندیس شایستگی‌ بهترین موسیقی متن را به کارن همایونفر برای اروند اهدا کردند و جایزه بهترین تدوین نوزدهمین جشن خانه سینما هم باه هایده صفی یاری برای فیلم فروشنده تعلق گرفت.

جشن نوزدهم خانه سینما پس از گذشت بیش از یک ساعت و نیم به بخش های هیجان انگیز خود رسید که ابتدا در این بخش جایزه بهترین نقش مکمل مرد اهدا شد، امین حیایی و میلاد کی مرام تندیس این بخش را به فرید سجادی حسینی برای بازی در فیلم فروشنده اهدا کردند و او از اصغر فرهادی تشکر ویژه کرد.

جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن نیز با حضور غزل شاکری و علی جلیلوند به پانته آ پناهی ها برای بازی در فیلم لاک قرمز تعلق گرفت این بازیگر برای حضور در صحنه تئاتر نتوانست در مراسم حضور داشته باشد که شبنم مقدمی به جای او این تندیس را دریافت کرد.

معرفی برگزیدگان نقش اول و بهترین فیلم

این بخش با حضور فاطمه معتمدآریا و ایرج طهماسب به عنوان یکی از بهترین زوج های سینمایی همراه بود که این دو تندیس شایستگی‌ بهترین بازیگر نقش اول مرد را به شهاب حسینی اهدا کردند و بابک کریمی جایزه این بازیگر را دریافت کرد.

پیش از اهدای این جایزه، معتمدآریا گفت: اینجا ما را به آقایی پذیرفتند چون برای اهدای جایزه آقا آمده ام اما در حرفه ما مهم نیست زن باشیم یا مرد چرا که مهم همدلی و عاشقی ما است.

او افزود: از صمیم قلب آرزو می کنم مسوولان با اهالی سینما دوست و آشتی باشند و اینکه برخی بازیگران هر از گاهی دچار ممنوع الکاری و ممنوع الحرکتی می شوند که بیشتر هم برای خانم ها است را با همدلی در خانه سینا می توان برطرف کرد.

طهماسب هم در سخنانی گفت: امیدوارم  سینما کمک کند تا من هم برای آن کاری کنم.
برای اهدای تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن حمید نعمت الله، ساره بیات و نوید محمدزاده روی سن آمدند که‌ در این بخش لیلا حاتمی برگزیده شد.

رخشان بنی اعتماد، فرشته طائرپور، فرهاد توحیدی، هارون یشایایی، غلامرضا موسوی و الوالحسن داودی اهدای چند جایزه پایانی این جشن را برعهده داشتند که تندیس شایستگی‌ بهترین فیلمنامه به اصغر فرهادی برای فیلم‌ فروشنده اهدا شد که بابک کریمی جایزه وی را دریافت کرد.

جایزه بهترین کارگردانی هم به اصغر فرهادی برای فیلم فروشنده تعلق گرفت و مریم نراقی از طرف این کارگردان جایزه اش را دریافت کرد؛ علاوه براین، جایزه بهترین فیلم نوزدهمین‌ جشن خانه سینما نیز به اصغر فرهادی براس فیلم فروشنده تعلق گرفت که این بار هایده صفی یاری به نمایندگی از این فیلمساز حاضر شد.

پس از اعلام جوایز؛ پیامی تصویری از اصغر فرهادی که برای فیلمبرداری اثر حدیدیش خارج از ایران است، پخش شد که او در آن، گفت: بیشترین جوایز را از جشن خانه سینما گرفته ام و این برایم باعث افتخار است و امیدوارم سال آینده بتوانم کنارتان‌ باشم.

بخش پایانی این مراسم با اجرای قطعه های موسیقی از اشکان‌ خطیبی درباره ایران و آتش بازی برای گرامی داشت روز ملی سینما همراه شد.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
مدل موی اون دختره (پایین عکس امین حیایی) خیلی خوشگله.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار