وزیر اسبق امور خارجه فرانسه، گفت: فارغ از نقطه نظرات طرف آمریکایی فکر می‌کنم نظر آمریکا نظر همه طرف های توافقنامه نیست.
کد خبر: ۴۹۲۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱ 12 September 2017

به گزارش تابناک تهران، "اوبرودرین" در دیدار با "علی اکبر ولایتی" مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با اشاره به روابط ایران و فرانسه، اظهار داشت: بنده تحولات روابط این دو کشور را دنبال می‌کنم و در 5 سالی که وزیر امور خارجه فرانسه بودم تحولات پیرامون این موضوع را از نزدیک مشاهده می‌کردم.

وی با اشاره به سفر خود به ایران، تصریح کرد: این سفر باعث شد قرار ملاقات‌های جالبی داشته باشم و با موضوعات مختلفی آشنا شوم.

وزیر اسبق امورخارجه فرانسه با بیان اینکه در دوران خاصی به سر می‌بریم، گفت: در سال‌های گذشته قرارداد بسیار مهم هسته‌ای بین ایران و کشورهای 1+5 امضا شد که آمریکایی‌ها می‌خواهند آن را زیر سوال ببرند. انتخابات ریاست جمهوری در دو کشور ایران و فرانسه برگزار شد و فکر می‌کنم فضا، فضای مناسب‌تری برای تحولات پیشروست.

اوبرودرین افزود: ایران می‌خواهد توافقنامه هسته‌ای را اجرا کند و فرانسه نیز می‌خواهد این توافقنامه را حفظ کند. فارغ از نقطه نظرات طرف آمریکایی فکر می‌کنم نظر آمریکا نظر همه طرف‌های توافقنامه نیست و باید سعی کنیم با همکاری یکدیگر این موضوع و دوران سخت را مدیریت کنیم.

وی گفت: بنده در حال حاضر مسوولیت رسمی در دولت فرانسه ندارم اما با مسوولان فرانسوی دیدارهای مختلفی دارم و می‌دانم نظر آنها درباره روابط با ایران و توافقنامه هسته‌ای مثبت است.

وزیر اسبق امورخارجه فرانسه افزود: البته نقطه نظرات ایران و فرانسه درباره همه مسائل جهان و منطقه‌ای یکی نیست اما می‌توان همکاری‌های مشترک را تقویت کرد و کمک کرد تا نزدیکی‌های بیشتری شکل گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار