در نشست مشترک وزارت نیروی ایران و وزارت برق سوریه در تهران، توافقنامه‌هایی در حوزه بازسازی نیروگاه های موجود، تعمیر تجهیزات معیوب نیروگاهی در کشور سوریه و احداث نیروگاه های جدید در این کشور امضا شد.
کد خبر: ۴۹۲۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹ 12 September 2017
به گزارش تابناک تهران، مسوولان کشور سوریه پس از گذشت چند سال جنگ با تروریست های تکفیری، شاهد تخریب قابل توجه زیرساخت های شهری در اقصی نقاط این کشور هستند. برخی شهرهای سوریه ساعت ها قطعی برق دارند که بخشی از آن به کمبود ظرفیت های تولید و بخشی از آن از تخریب و نبود شبکه های انتقال و توزیع ناشی می شود.

صبح امروز "زهیر خربوطلی" وزیر برق سوریه با سفر به تهران و ملاقات با "ستار محمودی" سرپرست وزارت نیرو پیام مسئولان ارشد این کشور را برای درخواست کمک از ایران به منظور تکمیل شبکه برق و افزایش ظرفیت های تولید برق در این کشور را ارائه کرد.

 سرپرست وزارت نیرو در نشست مشترک با «زهیر خربوطلی» وزیر برق سوریه، اظهار داشت: خوشحالیم این روزها اخبار خوبی از وضعیت سوریه به گوش می‌رسد و تروریست‌ها درحال شکست و نابودی کامل هستند و امیدواریم به زودی شاهد بازگشت دوباره ثبات و امنیت کامل به کشور سوریه باشیم.

"ستار محمودی" افزود: در طول این سال‌ها همواره کشور و دولت ایران در سخت‌ترین شرایط در کنار مردم سوریه باقی ماند و مطمئناً ما در شرایط سخت پسابحران و بازسازی نیز مردم سوریه را تنها نخواهیم گذاشت.

سرپرست وزارت نیرو تصریح کرد: مطمئناً ایران به واسطه امکانات بالفعل و بی نظیری که در صنعت آب و برق در اختیار دارد می‌تواند نقش بسیار مهم و موثری در بازسازی سوریه و بازگرداندن نور و روشنایی به خانه‌های مردم مسلمان سوری داشته باشد.

وی ادامه داد: همچنین ایران از قابلیت‌های بسیار خوبی در زمینه آموزش نیروی انسانی و متخصص سوریه در زمینه صنعت آب و برق برخوردار است که می‌تواند در تسریع روند بازسازی سازی سوریه به دست خود متخصصین سوری بسیار مؤثر باشد.

محمودی با بیان اینکه "ظرفیت‌های ایران و شرکت‌های ایرانی در زمینه‌های تولید، توزیع و انتقال برق و تجهیزات نیروگاهی در منطقه بی‌نظیر است و بسیاری از تولیدات ما در این زمینه‌ها قابلیت رقابت با برندهای معتبر جهانی را دارد"، گفت: پیام وزارت نیرو بازگرداندن روشنایی و نور به خانه‌های مردم است در حالی که بسیاری از تروریست‌ها و حامیانشان پیامی جز تاریکی و وحشت برای مردم سوریه در چند سال گذشته نداشته‌اند.

وی افزود: امید است هر چه زودتر شاهد بازگشت ثبات، امید و روشنایی در کشور سوریه باشیم، مردمی که در طول چند سال گذشته همواره با سختی و مشکلات دست و پنجه نرم کرده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار