معاون وزارت بهداشت از آمار بالای چاقی و فشارخون در میان ایرانیان و چاقی دانش آموزان، خبر داد.
کد خبر: ۴۹۲۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱ 12 September 2017
 به گزارش تابناک تهران، "علیرضا رئیسی" در ستاد عالی فعالیت‌های ورزش دانش‌آموزی در سال تحصیلی 96-97، اظهار داشت: از هر دو نفر ایرانی بالای 18 سال یک نفر چاق و از هر 10 نفر یک نفر فشار خون دارد.

وی افزود: از هر 10 نفر ایرانی بالای 18 سال یک نفر قند خون بالا دارد و بیشترین آن مربوط به دیابت نوع دو است که با کم‌تحرکی مرتبط است.

معاون وزارت بهداشت، گفت: از هر 10 ایرانی بالای 18 سال 9 نفر کم تحرکی دارد, یک نفر سیگار می‌کشد و از هر 100 نفر دو نفر الکل مصرف می‌کنند.

رئیسی بیان کرد: بیماری قلب و عروق نخستین عامل مرگ‌و‌میر ایرانیان است؛ بر همین اساس با همراهی وزارت آموزش و پرورش طرح مدارس مروج سلامت را در 18 هزار مدرسه اجرا کردیم که یکی از آیتم‌های آن تحرک فیزیکی است.

وی ادامه داد: در بررسی تعدادی از مدارس توسط 54 دانشگاه علوم پزشکی مشخص شد شیوع چاقی در دانش‌آموزان مدارس شهری دو برابر مدارس روستایی است.

معاون وزارت بهداشت گفت: 21 درصد دانش‌آموزان پسر و 20 درصد دانش ‌آموزان دختر چاقی شکمی دارند همچنین 13.7 درصد آنها حداقل 30 دقیقه در روز فعالیت فیزیکی دارند و 7.4 درصد هیچ فعالیتی ندارند.

رئیسی تصریح کرد: از هر 10 دانش آموز یک نفر به عنوان سفیر سلامت انتخاب شده که مروج سلامت بین همکلاسی‌ها و خانواده‌هاست همچنین در برنامه مشترک دیگر با وزارت آموزش و پرورش طرح ارتقای فعالیت فیزیکی دانش‌آموزان را اجرا می‌کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار