نتایج تحقیقات نشان می‌دهند که مخاط سبز یا زرد رنگ نسبتا در عفونت‌های باکتریایی مرسوم‌تر است. اما مخاط سبز الزاما به این معنای عفونت و نیاز به آنتی‌بیوتیک‌ها نیست. یک عفونت سینوسی می‌تواند منجر به مخاط به رنگ شفاف شود و یک سرما خوردگی می‌تواند مخاط را سبز رنگ سازد.
کد خبر: ۴۹۲۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰ 11 September 2017

به گزارش تابناک تهران؛ 1. هرروز 8 لیوان آب بنوشید. نیازی به شمردن تعداد لیوان‌های آب مصرفی در طول روز نیست. بر اساس نتایج تحقیقات افرادی که به هنگام تشنگی یک لیوان آب می‌نوشند می‌توانند بدن خود را سالم و هیدراته نگه‌دارند. غذاهای سرشار از آب همچون سوپ، میوه، سبزی‌ها و نوشیدنی‌ها همچون آب‌میوه، چای و قهوه می‌توانند به احساس سیری شما کمک کنند. اگر رنگ ادرار شما قرمز تیره است، اگر به‌طور منظم نیاز به دفع ادرار پیدا نمی‌کنید، اگر بسیار فعال هستید یا اگر در یک منطقه با آب و هوایی گرم زندگی می‌کنید احتمالا به آب بیشتری نیاز خواهید داشت.

2. تخم‌مرغ‌ها برای قلب شما بد هستند. این خبر خوش را به دوست دارهای تخم‌مرغ یا املت باید گفت که مصرف یک یا دو تخم‌مرغ در طول روز خطر بیماری قلبی را در افراد سالم افزایش نمی‌دهد. زرده تخم‌مرغ کلسترول دارد، اما برای اکثر افراد میزان کلسترولی که در غذاها موجود است به‌مانند چربی‌های موجود در غذاها برای بدن مضر نیستند. این را نیز باید گفت که تخم‌مرغ‌ها سرشار از مواد مغذی همچون امگا 3 هستند که خطر بیماری قلبی را کاهش می‌دهند.

3. ضد عرق‌ها باعث سرطان سینه می‌شوند. بعضی از دانشمندها فکر می‌کنند که مواد شیمیایی یافت شده در ضد عرق‌ها و دئودرانت‌ها می‌توانند از طریق زیر بغل جذب بدن شوند. به عقیده این دانشمندها این مواد شیمیایی درنهایت وارد بافت‌های سینه می‌شوند و احتمال تومور را افزایش می‌دهند. اما موسسه ملی سرطان می‌گوید که هیچ سندی مبنی بر ارتباط ضد عرق‌ها و دئودرانت ها در ایجاد سرطان سینه وجود ندارد.

4. احساس سردی کردن باعث سرماخوردگی شما می‌شود. گذراندن زمان زیاد در هوای سرد باعث ناخوشی یا بیماری شما نمی‌شود. بر اساس نتایج یکی از تحقیق‌ها مردهای سالمی که چندین ساعت را در دمای تنها چند درجه بالای سفر می‌گذرانند باعث افزایش فعالیت‌های سلامت بخش و ضدویروسی سیستم ایمنی خود می‌شوند. در حقیقت، زمانی که در فضای بسته میکروب‌های زیادی وجود دارند احتمال ناخوشی و بیماری شما بیشتر است.

5. به یک مولتی‌ویتامین روزانه نیاز دارید. شاید شنیده باشید که مصرف مولتی‌ویتامین می‌تواند مواد مغذی را برای شما فراهم آورد که در رژیم غذایی شما وجود ندارند. تمام محقق‌ها با این نظر موافق نیستند. اما اگر پزشک شما مصرف ویتامین را تجویز کرد ویتامین را مصرف کنید و اگر باردار هستید باید اسیدفولیک بخورید تا خطر نقص‌های هنگام تولد را کاهش دهید. باوجود این، بهترین راه برای جذب مواد مغذی کافی این است که در رژیم غذایی خود میوه‌ها، سبزی‌ها، غلات سبوس‌دار، مغزها و روغن‌های سالم را بگنجانید.

6. برای کاهش وزن صبحانه بخورید. خوردن صبحانه به بعضی از افراد در کاهش وزن کمکی نمی‌کند. خوردن صبحانه می‌تواند گرسنگی را به تعویق بیندازد و می‌تواند از غذا خوردن اتفاقی در طول روز جلوگیری کند. بر اساس نتایج تحقیق محقق‌های دانشگاه Cornel- افرادی که صبحانه نمی‌خورند سر میز شام و ناهار زیاده‌روی نمی‌کنند و حدودا در طول روز 400 کالری کمتر مصرف می‌کنند. خلاصه کلام این است که صرف‌نظر کردن از صبحانه می‌تواند به کاهش وزن بعضی از افراد سالم کمک کند.

7. مخاط سبز به معنای عفونت است. نتایج تحقیقات نشان می‌دهند که مخاط سبز یا زردرنگ نسبتا در عفونت‌های باکتریایی مرسوم‌تر است. اما مخاط سبز الزاما به این معنای عفونت و نیاز به آنتی‌بیوتیک‌ها نیست. یک عفونت سینوسی می‌تواند منجر به مخاط به رنگ شفاف شود و یک سرماخوردگی می‌تواند مخاط را سبزرنگ سازد.

8. شکر می‌تواند باعث بیش فعالی کودکان شود. شکر برای کودکان خوب نیست، اما نتایج تحقیقات نشان می‌دهند که چیزهای شیرین یا شکردار باعث جنب‌وجوش کودکان، آسیب به تکالیف مدرسه یا ناتوانی در تمرکز نمی‌شوند. باوجوداین، ازآنجایی‌که بعضی از والدین‌ها بر این باورند که میان مصرف شکر و بیش فعالی کودکان ارتباطی وجود دارد، درنتیجه انتظار دارند که کودک آن‌ها پس از خوردن یک غذای قندی یا شکردار به طرز بدی رفتار کند. بنابراین، اگر یک کودک پس از خوردن غذاهای شکردار یک رفتار بد از خود نشان دهد این والدین دلیل رفتار بد او را خوردن غذاهای شکردار خواهند دانست.

9. صندلی توالت می‌تواند باعث بیماری شما شود. صندلی توالت معمولا نسبتا تمیز است و در صورت رفتن به توالت باید بیشتر مراقب دستگیره‌ها و کف توالت باشید که پر از میکروب‌ها و ویروس‌ها هستند. بنابراین، برای گرفتن دستگیره توالت از یک دستمال‌کاغذی استفاده کنید و پس از توالت کردن از یک ضدعفونی‌کننده دست استفاده کنید یا دست‌های خود را به‌خوبی بشویید.

10. درآوردن صدای مفصل‌ها باعث التهاب مفاصل یا آرتروز می‌شود. درآوردن صدای مفصل‌ها احتمالا باعث ناراحتی افراد دور رو بر شما خواهد شد، چون فکر می‌کنند که چنین کاری می‌تواند به شما آسیب برساند. شاید فکر کنید که این صدا به دلیل ساییده شدن استخوان‌ها یا مفصل‌ها باهم باشد، اما چنین تصوری نادرست است. این صدا ناشی از حباب‌های گازی است که بین استخوان‌ها و صداهای بامب شکل می‌گیرد. اگر از انجام چنین کاری لذت می‌برید این کار را انجام دهید. بعضی‌ها بر این تصور هستند که درآوردن صدای مفصل‌ها می‌تواند باعث آرتروز شود، اما نتایج تحقیق‌ها نشان می‌دهند که چنین کاری باعث آرتروز نمی‌شود یا نقشی را در ایجاد آرتروز ایفا نمی‌کند. اما وقتی‌که به هنگام انجام چنین کاری درد شدید یا منظمی را احساس کردید به پزشک خود مراجعه کنید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار