شرکت روسی "روس‌هیدرا" به منظور دریافت هزینه‌های خود در قرقیزستان تصمیم دارد تا از این کشور در دادگاه بین‌المللی شکایت کند.
کد خبر: ۴۹۱۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹ 10 September 2017
به گزارش تابناک تهران،  مسوولان شرکت روسی "روس‌هیدرا" اعلام کردند که به منظور لغو یک جانبه قرارداد ساخت نیروگاه در قرقیزستان از سوی دولت این کشور، به دادگاه بین‌المللی شکایت می‌کنند.

بخش قرقیزی "رادیو آزادی" نوشته است که نیکلای شولگینف، رئیس این شرکت روسی (روس‌هیدرا) در حاشیه همایش اقتصادی شرق به خبرنگاران خبر داد که در حال حاضر شرکت به دنبال استخدام وکیل برای پیگیری شکایت در دادگاه بین‌المللی است.

روسیه و قرقیزستان درسال 2012 برای ساخت دو نیروگاه "نارین بالا" و "کامبراتا-1" با هم توافق کرده بودند، اما ادعا می‌شود که شرکت روسی روس‌هیدرا فرایند ساخت این نیروگاه‌ها را بسیار طولانی کرد و به همین دلیل دولت قرقیزستان به صورت رسمی قرارداد مذکور را لغو کرد.

"الماس بیک آتامبایف" رئیس جمهور قرقیزستان در ماه ژوئیه (تیرماه) سال جاری گفت: از لغو قرارداد با روسیه تاسف نمی‌خورد، چراکه شرکت روسی تصمیم نداشت فرایند ساخت نیروگاه‌های نارین بالا را به پایان برساند و پس از آن روند ساخت کامبراتا-1 را آغاز کند.

مسوول شرکت روس‌هیدرا این اظهارات را بی اساس خواند و اعلام کرد که قطعاً این قضیه را به روش‌های قانونی پیگیری کرده و در صورت عدم توافق، شرکت حق دارد به دادگاه بین‌المللی مراجعه و خسارت خود را طلب کند.  

پس از آن، روسیه از قزاقستان خواست تا هزینه‌های شرکت روس‌هیدرا برای ساخت این نیروگاه‌ها را بپردازد. شرکت روسی ادعا می‌کند که تاکنون برای ساخت این نیروگاه‌ 37 میلیون دلار هزینه کرده است، اما کارشناسان ویژه قرقیزستان هزینه‌های صرف شده برای ساخت نیروگاه‌ را به مراتب کمتر از این ارزیابی کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار