مربی و مدرس فدراسیون کوهنوردی گفت: کوهنوردی در شهرستان‌های ایلام به صورت سنتی انجام می‌گیرد.
کد خبر: ۴۹۱۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 09 September 2017

 به گزارش تابناک ایلام؛محمدرضا جمشیدیان اظهار داشت: موسس باشگاه کوهنوردی جمشید در استان ایلام بوده و حدود 20 سال کوهنوردی انجام می‌دهم.

وی ادامه داد: مربی و مدرس فدراسیون کوهنوردی از سال 88 هستم و اولین گروه کوهنوردی در ایلام را تشکیل داده‌ام، در سال 1395 باشگاه کوهنوردی جمشید را با هدف نظم و ترتیب دادن به کوهنوردی تشکیل داده و در روزهای یکشنبه و چهارشنبه از ساعت 4 تا 8 عصر آموزش کوهنوردی در تپه‌های اطراف ایلام را اجرایی می‌کنیم.

این مسؤوول اضافه کرد: در این کلاس‌ها اصول صحیح کوهنوردی گام برداری و استفاده از باتوم آموزش داده می‌شود و بر اساس دستوری که فدراسیون برحذف تمام گروه‌های ورزشی و تاسیس باشگاه‌ها داد گروهای ورزشی به دلیل مشکلاتی نظیر مختلط بودن آقایان و بانوان نبود مربی کارآمد وزارت ورزش تمام گروه‌ها را منحل کرد.

جمشیدیان تصریح کرد: فدراسیون ورزش کوهنوردی پتانسیل خوبی در راستان ایلام دارد و تلاش‌های قاطعی برای رفع نابسامانی‌ها و معضلاتی که در کوهنوردی در استان ایلام صورت گرفته است.

وی ادامه داد: تقسیم درستی از کوهنوردی در استان وجود ندارد و اگر سهمیه‌ای در نظر گرفته می‌شود فقط برای گروه خاصی در نظر گرفته می‌شود، شهرستان‌ها حقی در سهمیه ندارند و هیات خاصی برای کوهنوردی در شهرستان‌ها نداریم و به صورت سنتی کوهنوردی در شهرستان‌ها انجام می‌گیرد و لازم است که باشگاه‌ها در شهرستان‌ها رشد کنند.

جمشیدیان تصریح کرد: مربیان خوبی برای این رشته باید تربیت شده و یک قانون جهانی در کوهنوردی وجود دارد که اولین اشتباه آخرین اشتباه است و چون کوهنوردی با جان انسان‌ها سر و کار دارد وجود مربیان آموزش دیده لازم است، وقتی افراد به صورت سنتی اقدام به کوهنوردی می‌کنند بعداز مدتی دچار کمر درد و زانو درد می‌شوند و حدود 75 درصد مردم مشکل چربی کبد دارند که با تشویق مردم به ورزش و خصوصا کوهنوردی می‌توان از بسیاری بیماری جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: نشاط اجتماعی را می‌توان در جامعه بیشتر کرد و چون کوهنوردی یک ورزش گروهی و خانوادگی است باعث ایجاد حس همبستگی علاقه و محبت در بین خانواده‌ها می‌شود بسیاری از زوجین کوهنورد پس از شرکت در دوره‌های کوهنوردی از برطرف شدن اختلافات و دعوا و کشمکش‌های زندگی مشترک ابراز خوشحالی می‌کنند، کوهنوردی یکی از معدود رشته‌های ورزشی است که با جسم روح سر و کار دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار