هر زني در مسئوليتي که دارد، از توانايي فعاليت اجتماعي برخور دار است.
کد خبر: ۴۹۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰ 17 June 2015
به گزارش خبرنگارآريادفترمازندران درساري،امروزه با توجه به وضعيت اقتصادي کشور و شرايط تحريم، دولت در تنگناي مادي قرار گرفته است و به موازات آن بسياري از فارغ التحصيلان دانشگاه ها فرصت اشتغال به کار را پيدا نکرده اند.

مسلما در ميان کسادي بازار اشتغال، وجود انجمن هاي مردم نهاد در امر اشتغال به عنوان نهادي که از بطن جامعه برمي خيزد، بسيار تاثير گذار است.

در همين راستا؛ انجمن زنان توسعه و اميد مازندران با هدف آگاهي درباره اشتغال زنان در جامعه کنوني، نخستين کارگاه آموزشي را برگزار کرد.

مسئول انجمن زنان توسعه و اميد مازندران با بيان اينکه هر زني در جامعه  نقش هاي متفاوتي را بر عهده دارند، گفت: هر زني در مسئوليتي که دارد، از توانايي فعاليت اجتماعي برخور دار است.

ماه سلطان کاشي افزود: زنان مي توانند به عنوان يک فرد شاغل نقشي هم طراز با مردان برعهده گيرند.

وي با تاکيد بر راه اندازي انجمن هاي مردم نهاد از سوي بانوان، تصريح کرد: بانوان با تشکيل انجمن هاي مردم نهاد مي توانند، نقش ارزشمندي در حمايت از زنان شاغل، بي سرپرست، بدسرپرست داشته باشند.

يک استاد دانشگاه نيز با بيان اينکه ساختارهاي اقتصادي کشور بيمار هستند، گفت: سردرگمي در تحصيلات فرزندان يکي از مشکلات خانواده ها است.

زهرا کريمي بيان کرد: مهم ترين عامل رشد خشونت خانگي وجود فرزندان بيکار است، در حال حاضر زنان نيز از اشتغال نامطلوبي برخوردارند.

در ادامه نيز حامد غني زاده و باقر سمناني از موسسه ابوريحان بيروني پاسخگوي سئوالات انجمن هاي مردم نهاد شدند.

در اين کارگاه چند گروه از مباحث مختلف مطرح شده بانوان تشکيل شد و اعضا به بحث و بيان نظرات خود پيرامون حقوق شهروندي، اشتغال و بانوان. امنيت شغلي بانوان در محيط کار.کسب اطلاعات درباره قوانين کارو ...پرداختند.

سپس سمناني، کارشناس موسسه ابوريحان بيروني با بيان اينکه براي اجراي قانون بايد فرهنگ سازي کرد، گفت: دولت يک مجري قانون در قالب عرف اجتماعي است.

وي افزود: فرهنگ سازي درباره قوانين و آشنايي با حقوق شهروندي بايد از دوران کودکي آغاز شود و خانواده ها نيز نقش بسيار مهمي در اين کار دارند.

حامد غني زاده نيز با بيان اينکه هر کسي براي اشتغال در جامعه نيازمند دانستن قوانين کار است، گفت: صاحبان کسب و کار بايد به غير از قوانين کار، قانون تجارات هم بياموزند.

اين کارشناس خاطرنشان کرد: انجمن زنان توسعه و اميد مازندران با تشکيل اين کار گاه آموزشي گام مثبتي براي موفقيت بانوان در امر اشتغال برداشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار