ظریف با اشاره به توافقات ایران و ژاپن در زمینه توسعه روابط اقتصادی از جمله توافقات اخیر در حوزه فاینانس پروژه‌های انرژی کشورمان، ابراز امیدواری کرد که ژاپن به شریکی قوی برای ایران در زمینه حمل و نقل، انرژی و نفت و گاز تبدیل شود.
کد خبر: ۴۹۰۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹ 06 September 2017
 به گزارش تابناک تهران، «ماساهیکو کومورا» فرستاده ویژه نخست‌وزیر ژاپن و از اعضای برجسته حزب حاکم و رئیس گروه دوستی پارلمانی ژاپن و ایران که به همراه هیأتی در تهران به سر می‌برد، بعدازظهر امروز (چهارشنبه) با حضور در محل وزارت خارجه کشورمان با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

ظریف در این دیدار با اشاره به توافقات دو کشور در خصوص توسعه روابط اقتصادی از جمله توافقات اخیر فیمابین در حوزه فاینانس پروژه‌های انرژی ایران، ابراز امیدواری کرد که ژاپن به شریکی قوی برای ایران در حوزه‌هایی مانند حمل و نقل، انرژی و نفت و گاز تبدیل شود و گفت: مقدمات این مهم با همکاری دو کشور در حال فراهم شدن است و ما معتقدیم ایران و ژاپن می‌توانند شرکای خوبی در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی باشند.

وی افزود: ایران امن‌ترین، باثباترین و دموکراتیک‌ترین کشور منطقه است و علایق سازنده دو کشور، حضور فعال و سازنده‌تر ژاپن را می‌طلبد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر مخالفت با هرگونه کاربرد و یا تهدید به کاربرد سلاح‌های هسته‌ای، لزوم حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات و ضرورت همکاری کشورهای مهم منطقه‌ای در کاهش تنش‌ها را یادآوری کرد.

کومورا فرستاده ویژه نخست‌وزیر ژاپن نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به تهران و انجام رایزنی‌های سیاسی و اقتصادی با مقامات ایرانی و با تجلیل از نقش منطقه‌ای ایران گفت: ما به جمهوری اسلامی ایران به خاطر پایبندی به تعهداتش احترام می‌گذاریم.

فرستاده ویژه نخست‌وزیر ژاپن در ادامه با اشاره به پشت سر گذاشتن آخرین مراحل انجام خطوط اعتباری، ابراز امیدواری کرد روابط اقتصادی دو کشور وارد مرحله جدیدی شود.

کومورا در این دیدار همچنین با اشاره به مسائل اخیر در رابطه با کره شمالی، از روند پیچیده رویدادها ابراز نگرانی کرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار