به همت خیر مدرسه‌ساز، مادر شهید غنچه؛
به همت خیر مدرسه‌ساز، حلیمه کاویانی مادر شهید بزرگوار محمود غنچه، دبستان 9 کلاسه شهید محمود غنچه با حضور مسوولان استانی افتتاح شد.
کد خبر: ۴۹۰۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲ 06 September 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از روابط عمومی بنیاد قزوین، در آستانه‌ی عید سعید غدیر خم، به همت خیر مدرسه‌ساز حلیمه کاویانی مادر شهید بزرگوار محمود غنچه و دولت، دبستان 9 کلاسه شهید محمود غنچه ساخته و با حضور مسوولان استانی افتتاح شد.
این مدرسه با یک هزار و 500 متر زیر بنا و یک و نیم میلیارد اعتبار به بهره‌برداری رسیده است.
در ادامه این مراسم، همچنین دبستان 16 کلاسه شاهد زنده یاد مهدی آقاجانی توسط خیر مدرسه‌ساز رمضان آقاجانی و خانواده مرحوم عزت‌الله یوسف‌زادگان به بهره‌برداری رسید.
این مدرسه نیز دو هزار متر زیربنا و با اعتبار 2 میلیارد تومان برای دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر افتتاح شده است.
در مراسم فوق، علی فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین ساخت مدارس توسط خیران به ویژه والدین شهید را باعث رشد و بالندگی جامعه دانست.
در ادامه مراسم، علی شهری معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: هر چه ما داریم از مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های شهداست و آرامش و امنیت امروز خود را مدیون آنها هستیم.
وی با اشاره به اینکه شهدا در گذشته از جان و مال خود گذشتند و خون‌شان را نثار انقلاب اسلامی کردند، افزود: امروز نیز مادران آنها با داشتن روحیه‌ی ایثار و شهادت از مال خود می‌گذرند تا این انقلاب تنومند و پربارتر شود.
گفتنی است: شهید محمود غنچه، سی‌ام خرداد ۱۳۴۳، در شهر قزوین به دنیا آمد، از سوی بسیج در جبهه حضور یافت، چهاردهم اردیبهشت ۱۳۶۱، در ام‌الرصاص عراق بر اثر اصابت ترکش به سر، شهید شد و مزار او در گلزار شهدای زادگاهش واقع است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار