حجت الاسلام و المسلمین معتمدی در گفتگو با تابناک تهران:
حجت الاسلام و المسلمین سید وحید معتمدی
کد خبر: ۴۹۰۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳ 06 September 2017
مسوول نهاد رهبری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در خصوص گرایش جوانان به مسائل مذهبی و شناخت بیشتر امامان، گفت: نیاز است که اساتید، معلمان و روحانیون با گفتار نو به سراغ جوانان بروند و امام هادی (ع) و دیگر امامان را به آنها معرفی کنند.

"حجت الاسلام و المسلمین سید وحید معتمدی" در گفتگو با خبرنگار تابناک تهران، در خصوص فضایل امام هادی(ع)، اظهار داشت: دهمین امام شیعیان، نام مبارکش "محمد" است و القاب و کنیه‌های فراوانی دارد؛ مشهورترین لقبش "نبی و هادی" است و معروف‌ترین کنیه‌اش ابوجعفر است.

وی افزود: این امام بزرگوار، در سن هفت سالگی به امامت رسیدند و 41 تا 42 سال عمر داشتند و ایشان حتی در زمانی که به امامت رسیدن از زمانی که پدر بزرگوارشان به امامت رسیده بود؛ جوانتر و خردسال تر بود. 

معتمدی بیان کرد: خلفای بنی عباسی که در زمان امامت امام محمدنقی، بر شهر سامرا حکومت می کردند؛ وی را به شهر سامرا بردند تا تحت نظارت خلفای عباسی باشد.

وی افزود: مردم شهر سامرا که تازه مسلمان شده بودند و در زمان حضور امام هادی(ع) به این شهر، از فضایل و بزرگواری ایشان باخبر نبودند؛ امام محمدنقی در شهر سامرا چنان تبلیغات گسترده ای در ترویج دین اسلام داشتند که همه مردم این شهر پیرو ایشان شدند و حتی پس از رحلت این امام بزرگوار، همه مردم در تشییع جنازه وی شرکت کردند.

ولایت مورد اهمیت برای شیعیان 

معتمدی به دو نکته از کارهایی که امام هادی (ع) انجام دادند اشاره کرد و گفت: امام هادی (ع) در ترویج امامت کار ویژه ای انجام داده است که زیارت جامعه کبیره و تبین جایگاه امامت و ولایت از کارهایی است که ایشان به آن پرداخته اند.

وی افزود: زیارت جامعه کبیره برای شیعیان مسئله ای بسیار مهم است و ما شیعیان به موضوع ولایت خیلی اهمیت می دهیم.

این مقام مسوول در ادامه گفت: تبیین جایگاه امامت و ولایت موضوع بسیار مهمی است که توسط امام هادی (ع) به آنها پرداخته شده و حضور ایشان در روز غدیر بر سر مرقد مطهر امام امیرالمومنین(ع) حائز اهمیت است و شانه خطبه غدیریه این امام بزرگوار هم تراز خطبه های حضرت رسول الله(ص) قرار دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به این که در ایام غدیر قرار داریم و بهتر است که مردم در این ایام فضایل امیرالمومنین(ع) خوانده شود.

معتمدی یادآور شد: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از شاگردان امام جواد(ع) و امام هادی (ع) بودند و اینک که حرم این امام بزرگوار در تهران قرار دارد؛ بهتر است که هر هفته، تهرانی ها به حرم ایشان بروند و زیارت کنند.

وی افزود: از امام هادی (ع) روایت داریم که اگر کسی خدا را رعایت کند و تقوای الهی را رعایت کند؛ مردم نیز او را رعایت می کنند.

جوانان نیازمند مطالعه هستند 

حجت الاسلام و المسلمین معتمدی گفت: امام هادی (ع) می فرماید: کسی که از خدا اطاعت کند مردم نیز از او اطاعت می کنند. 

این مقام مسوول در پاسخ به این پرسش که چه کارهایی بایستی انجام شود تا نوجوانان و جوانان با فضایل امام هادی(ع)، بیشتر آشنا شوند، گفت: نیاز است که اساتید، معلمان و روحانیون با گفتار نو به سراغ جوانان بروند و امامان را به آنها معرفی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین معتمدی در پایان، گفت: البته نیاز است که خود جوانان به سراغ مطالعه کتاب های مذهبی بروند و اطلاعات خود را در مورد امامان و دین را بیشتر کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار