رئيس پليس فتا چهارمحال و بختیاری خبر داد
تابناک چهارمحال وبختیاری- رئيس پليس فتا چهارمحال و بختیاری از افزايش كشف 23 درصدی جرائم سايبری نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان خبر داد.
کد خبر: ۴۸۸۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲ 04 September 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- مرتضی عسگری اظهار کرد: فضای سایبری به واسطه برخی امکانات نوین به‌ویژه در بحث اقتصادی و مالی توانسته است برخی از مهم‌ترین محدودیت‌های دست و پاگیر موجود در دنیای فیزیکی را از میان برده و بسیاری از امور را آسان کرده است اما در کنار فواید بسیار زیادش می‌تواند زمینه‌ای برای بروز ناهنجاری‌های سایبری و فضایی برای جولان دادن افراد سودجو و کلاهبردار باشد.
وی از کشف 23 درصدی جرائم فضای مجازی توسط کارآگاهان پلیس فتا خبر داد و گفت: افزایش 19 درصدی دستگیرشدگان را نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد بودیم.
رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری در ادامه بر ضرورت ارتقای دانش مجازی برای کاربران این فضا تاکید و به کاربران توصیه کرد: خریدهای اینترنتی صرفا باید از درگاه‌ها و صفحاتی که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند صورت گیرد، همچنین باید مراقب کلاهبرداری‌های مالی از طریق ایجاد صفحات جعلی و فیشینگ باشیم، تمام سایت‌های معتبر در صفحه ورودی خود دارای پروتکل https هستند و هرگونه تغییرات در این پروتکل می‌تواند زنگ خطری برای کاربران باشد چراکه ممکن است وارد صفحات جعلی شده و در دام فیشینگ گرفتار شوند.
عسگری به بیان دغدغه‌های فضای سایبری اشاره کرد و افزود: ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که همه به نوعی با فضای مجازی سر و کار داشته و برای تسریع در انجام امورات روزمره از این فضا استفاده می‌کنیم لذا باید نسبت به این فضا آشنایی نسبی داشته باشیم تا در دام سوء استفاده‌کنندگان و کلاه‌برداران این فضا گرفتار نشویم.
وی ناهنجاری‌های رفتاری، پراکندگی، تعلق هویت، تضاد در نگرش دینی و مذهبی و انتقاد به سبک زندگی والدین را مهمترین خطرات شبکه‌های اجتماعی عنوان و بیان کرد: والدینی که دانش و آگاهی کافی از فضای مجازی و آسیب‌های فعالیت‌های خطر ساز اینترنت را دارند می‌توانند نقش حمایتی خود را به نحو شایسته انجام دهند و رفتار رسانه‌ای فرزندان خود را کنترل کنند.
رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری در ادامه افزود : شبکه‌های اجتماعی به کاربران این امکان را می‌دهند که با دیگران ارتباط برقرار کنند و در این راستا اطلاعاتی از قبیل متن، عکس و ویدئو به اشتراک بگذارند و به هر میزان که محبوبیت این شبکه‌های اجتماعی رشد می‌کند به طبع ریسک‌های مربوط به استفاده از آن‌ها نیز افزایش می‌یابد.
عسگری اضافه کرد: اگر خانواده‌ها که رکن اصلی جامعه هستند به درستی به وظایف خود عمل نکنند، پیشرفت در علم ارتباطات از جمله شبکه‌های اجتماعی نه تنها به بهتر شدن روابط بین خانواده‌ها کمک نمی‌کند، بلکه می‌توان از آن به عنوان یکی از علل اساسی کدر شدن روابط بین خانواده‌ها یاد کرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در مورد میزان اطلاعات شخصی که در شبکه‌های اجتماعی ارائه می‌دهید، مراقب و محتاط باشید تا مجرمان سایبری از این اطلاعات جهت رسیدن به اهداف خود سوء استفاده نکنند و همچنین در صورت بروز مشکلات در فضای سایبری، به سایت www.cyberpolice.ir مراجعه و یا با حضور در پلیس فتا مشکل خود را با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند و یا با شماره‌های ،110 و 197 موضوع را به پلیس گزارش دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار