راستین وقاری در گفتگو با تابناک تهران؛
راستین وقاری
کد خبر: ۴۸۸۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴ 04 September 2017
خواننده جوان و خوش صدای کشورمان، در خصوص باند مافیایی در حوزه موسیقی، گفت: تاکنون هزاران بار، خودم و بقیه همکارانم در این خصوص حرف زده ایم ولی متاسفانه به نتیجه ایی نرسیده ایم.

به گزارش تابناک تهران، "راستین وقاری" در سال 1360 در تهران متولد شده و فارغ التحصيل رشته موسیقی است. در سال 1390، اولین آلبوم خود را به اسم "حرف دل" به صورت مجاز روانه بازار موسیقی کرده و چند سالی است به عنوان خواننده با سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران، همکاری دارد. 

تابناک تهران: از چند سالگی به موسیقی روی آوردید؟

وقاری: در کودکی، زیر نظر استاد "آرتوش" که یکی از خوانندگان قدیمی این مرز و بوم هستند؛ به یادگیری آواز پرداختم. ساز گیتار را زیر نظر اساتیدی چون؛ "سیمون آیوازیان"، "ادوین هاکوپیان" ، "کیوان میرهادی" را آموختم. آواز و سلفژ را زیر نظر اساتید بنامی چون؛ استاد همتی، استاد شعبانخانی و مرحوم استاد نوری یاد گرفتم و در دانشگاه در خدمت اساتیدی چون؛ استاد عمران، استاد میلاد عمرانلو و شهرام توکلی و دیگر اساتید کسب علم کردم.

تابناک تهران: مشوق شما در عرصه موسیقی، چه کسانی بوده اند؟ 

وقاری: سوال خیلی سختی پرسیدید؛ اگر بگویم مشوقی نداشته ام شاید مبالغه باشد و اگر بخواهم نام ببرم؛ شاید نتوانم همه آن کسانی که همراهم بودند را یاد کنم.

تابناک تهران: از کارهای جدیدت بگو؟

وقاری: دو قطعه جدید به اسم "حضور تو" و "دوسم نداشتی" از من منتشر شده و برای برنامه مستند "بر بال فرشته ها" که در خصوص مدافعین حرم به کارگردانی جناب حسین سوهانی است یک تیتراژ ساخته ام که کار تنظیم آن را عمران طاهر بر عهده داشته و شعر این کار از حمید رضا حسینی است.

تابناک تهران: به نظر شما چرا کیفیت موسیقی ما؛ چندان مناسب نیست؟

وقاری: به این دلیل که هنرمند یا در مضیقه مالی قرار دارد که مجبور است بازاری کار کند و یا در عرصه موسیقی به اندازه کافی علمی ندارد تا بتواند خودش را به روز کند؛ حتی در میکس و مستر می بینم که از علم آنچنانی برخوردار نیستند و این موضوع، کیفیت موزیک را تحت شعاع قرار می دهد.

تابناک تهران: یک شعر خوب و مناسب چقدر خواهد توانست بر روی یک ترانه اثر گذاری داشته باشد تا بتواند شنونده را تحت تاثیر بگذارد؟

وقاری: محتوای اصلی یک موزیک، شعر آن است؛ کیفیت شعر است که می تواند یک موزیک را موفق کند و عدم کیفیت شعر؛ یک موزیک خوب را ضعیف جلوه خواهد داد.

تابناک تهران: چرا جوانان ما که به خوانندگی روی می آورند موسیقی کلاسیک ایرانی را انتخاب نمی کنند؟

وقاری: متاسفانه؛ علم موسیقی کلاسیک ایرانی، خیلی کم و یا نا شناخته است و کمتر اساتیدی هستند که می توانند در این عرصه موفق باشند.

تابناک تهران: شما هنرمندان توسط وزارت فرهنگ و ارشاد بیمه هستید؟

وقاری: هنرمندان، توسط خانه موسیقی، بیمه می شدند که متاسفانه چند ماهی هست که بیمه ما قطع شده است.

تابناک تهران: نحوه حمایت سازمان صدا و سیما از خوانندگان جوانان، مناسب است یا خیر؟

وقاری: متاسفانه اصلا حمایتی از خوانندگان جوان صورت نمی گیرد و حتی شنیده ام که برخی از تهیه کننده ها و یا کارگردان ها از خوانندگان؛ پول می گیرند تا آن خواننده بتواند برای چند دقیقه دیده شود که البته این موضوع، تاثیری در روند پیشرفت خواننده نخواهد داشت. متاسفانه در کشور ما یک هنرمند زمانی؛ مهم و یا دیده می شود که مردم زیر تابوتشو می گیرند.

تابناک تهران: آیا در موسیقی؛ مافیا وجود دارد؟

وقاری: چه بگویم؛ تا کنون هزاران بار، خودم و بقیه همکارانم در این خصوص حرف زده ایم ولی متاسفانه به نتیجه ایی نرسیده ایم.

تابناک تهران: از مسوولان چه انتظاری دارید؟ 

وقاری: از مسوولان رسانه ملی؛ تقاضا دارم که یک کانال مختص به پخش نماهنگ موسیقی تاسیس کنند تا شاهد پخش موسیقی هنرمندان داخلی؛ در شبکه های خارجی، نباشیم.

تابناک تهران: در پایان اگر حرف خاصی دارید بفرمایید؟ 

وقاری: از شما تشکر می کنم که این وقت را در اختیار من قرار دادید و برای تمام مردم کشورم؛ آرزوی سلامتی و شادی را دارم.


حرف زدن در خصوص مافیا در موسیقی نتیجه ای ندارد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار