معاون مدیر کل سازمان بهداشت جهانی، گفت: اقدامات قابل تقدیری برای ارتقاء سطح سلامت ایران انجام شده و همین موضوع، افزایش چشمگیر امید به زندگی را به همراه داشته است.
کد خبر: ۴۸۸۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵ 03 September 2017
به گزارش تابناک تهران،"اولگ چستنوف" در نشست اعضای کمیته ملی پیشگیری و کنترل بیماریهای غیرواگیر، با تشکر ویژه از دولت ایران، اظهار داشت: با وجود شرایط و مشکلات مالی ایران طی 4 ساله اخیر اقدامات قابل تقدیری برای ارتقاء سطح سلامت کشور انجام گرفت که نمونه باز آن افزایش چشمگیر امید به زندگی است.

چستنوف افزود: با توجه به پیشرفت چشمگیر ایران در اجرای طرح ایران پن (انجام اقدامات پیشگیرانه از بروز بیماریهای غیرواگیر، منترل و درمان سریع این بیماری‌ها) انتظار می رود که میزان مرگ‌های زود رس زیر 70 سال نیز در این کشور به طرز قابل ملاحظه ای کاهش یابد.

وی با اظهار خرسندی از سرعت عمل عالی ایران در اجرای طرح ویژه پیشگیری، کنترل و درمان بیماری‌های غیرواگیر موسوم به ایران پن، ادامه داد: مراحل اولیه این طرح کلان در واقع از ۴ الی ۵ سال گذشته و هم زمان در سایر کشورهای منطقه کلید خورد و پیشروی ایران در اجرای مولفه‌های این طرح به جایی رسیده که هم اکنون نسبت به سایر کشورهای هم جوار رکورددار است.

 معاون مدیر کل سازمان بهداشت جهانی همچنین با تقدیر ویژه از دولت وقت، ادامه داد: با توجه به شرایط مالی که ایران دارد، سرمایه گذاری دولت در بخش سلامت واقعا قابل تقدیر است زیرا می‌توان گفت که تقریبا بیشترین هزینه های این دولت در ۴ ساله اخیر صرف ارتقاء نظام سلامت ایران شده و از سوی دیگر اختصاص مبلغ نیم میلیارد یورویی برای پیشگیری وکنترل بیماریهای غیرواگیر در این کشور به نوبه خود خاص و کم نظیر است.

وی اظهار کرد: خوشحال هستم که وزیر بهداشت ایران با سابقه درخشانی که برای بخش سلامت برجای گذاشت، 4 سال دیگر نیز در سمت وزارت بهداشت به خدمت رسانی خود به این جامعه ادامه می دهد.

وی با بیان اینکه در کنار اقدامات وزارت بهداشت ایران در ارتقاء کلی سطح سلامت کشور، اجرای تمام و کمال طرح ویژه ایران پن نیز به قوت و سرعتی مثال زدنی در این کشور امکان پذیر است، گفت: البته این مهم توجه بیش از پیش به 6 الی 7 مولفه اساسی را می‌طلبد بنابر این، گسترش اقدامات اجرایی طرح ایران پن با مرحله بندی، اختصاص ردیف بودجه‌ای ویژه برای ادامه آن و پایش کیفیت اجراو اثر گذاری طرح با ایجاد شاخص‌های اساسی برای آن، از جمله مولفه‌های الزامی است که در تمام این زمینه‌ها به ویژه بودجه، دولت ایران خیلی خوب عمل کرده است.

 معاون مدیر کل سازمان بهداشت جهانی، اظهار کرد: همکاری معاونت‌ها و دپارتمان‌های مختلف نیز از دیگر اولویت‌های فوق در توسعه ایران پن است که در این زمینه هم همکاری‌های بین بخشی در ایران به ویژه میان بخش های خصوصی و دولتی بسیار خوب بوده از سوی دیگر راه اندازی سامانه یکپارچه بهداشتی نیز برای ماندگاری ایران پن ضروری است که در این مورد ایران هم تا دوماه آینده آن را تمام و کمال راه اندازی می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار