با هماهنگی اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران، در حدود ۱۵ هزار مهاجر افغانستانی اهل سنت درمراسم عید قربان شرکت کردند.
کد خبر: ۴۸۷۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 02 September 2017
سید مجتبی فاطمی، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران با بیان این خبر گفت: "نماز عید قربان ویژه پناهندگان افغانستانی اهل سنت استان تهران در دو حوزه شرق و غرب استان با همت اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران و همکاری دستگاه های ذیربط برگزار شد".

آقای فاطمی با بیان این که در خاوران واقع در شرق استان حدود ۸ هزار نفر و در شهرستان شهریار حدود شش هزار و پنج صد نفر از پناهندگان و مهاجرین افغانستانی استان تهران شرکت کردند، افزود: "به یاری خداوند متعال این اداره کل با همکاری صمیمانه نیروی انتظامی، دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی، پلیس امنیت، اورژانس، آتش نشانی و هلال احمر برای دومین بار در سطح استان تهران توانست نماز ویژه اهل سنت پناهندگان افغانستانی را در کمال آرامش و بدون هیچ گونه حاشیه ای برگزار نماید".

وی افزود: "بار اول برپایی نماز عید فطر ویژه پناهندگان افغانستانی اهل سنت در چهار مرکز خدمات رسانی این اداره کل منعقد شد و نماز عید قربان پناهندگان ساکن در استان، دومین اقدام این اداره کل بود".

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران با اشاره به این که سال های گذشته اتباع اهل سنت در بسیاری از نقاط استان نمازهای فوق را به صورت پراکنده و غیرقانونی می خواندند، گفت: "این اقتدار نظام جمهوری اسلامی است که به یاری خداوند متعال و با توانمندی وزارت کشور و معاونت امنیتی انتظامی استانداری تهران، برای دومین بار این فضا و امکانات را برای پناهندگان و مهاجرین افغانستانی فراهم کرده تا نماز اتباع اهل سنت این استان بدون هیچ مشکل خاصی و در کمال آرامش برگزار شود".

وی در پایان از زحمات و همراهی و همکاری فرمانداری شهرستان شهریار، نیروی انتظامی فاتب و غرب استان تهران و سایر دستگاه های ذیربط تقدیر و تشکر کرد.

منبع : باشگاه خبرنگاران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار