نتیجه یک مطالعه جدید نشان می‌دهد داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن، منجر به افزایش فشار خون در بیماران مبتلا به آرتریت می‌شود.
کد خبر: ۴۸۷۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰ 31 August 2017
به گزارش تابناک تهران به نقل از مدیکال ساینس، مطالعه صورت گرفته توسط محققان دانشگاه مرکز قلب زوریخ نشان می‌دهد داروهای مسکن باید با احتیاط بیشتری در بیماران مبتلا به آرتریت تجویز شود؛ چراکه این داروها می‌تواند منجر به افزایش فشار خون شود که احتمال بروز بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش می‌دهد.

این مطالعه نشان داده افراد مبتلا به استئوآرتریت و آرتریت باید قبل از مصرف داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن با پزشک مشورت کنند.

آرتریت (التهاب مفاصل) به التهاب دردناک در ناحیه مفاصل گفته می شود که یکی از بزرگترین معضلاتی است که افراد به مرور زمان و با گذشت سن با آن مواجه می شوند. شایع ترین دردهای ناشی از آرتروز در نواحی زانو، لگن، ستون فقرات و دست دیده می شود.

استئوآرتریت (آرتروز)، آرتریت روماتویید، آرتریت عفونی، ورم مفاصل پسوریاتیک و نقرس، پنج گروه عمده آرتریت محسوب می شوند. آرتروز شایع ترین نوع آرتریت است. این التهاب دردناک سبب تورم و اختلال حرکت مفاصل می شود و معمولا در ناحیه دست، زانو، لگن و ستون مهره ها بیشتر است. سه عامل اضافه وزن، سن و آسیب دیدگی مفاصل، مهمترین دلیل بروز آرتروز هستند. استفاده از دارو، ورزش و در موارد حاد، عمل جراحی توصیه می شود.

معمولا این افراد برای کاهش درد از انواع مسکن استفاده می‌کنند و این مطالعه نشان می‌دهد در صورت تجویز مسکن، باید عوارض جانبی آن نیز مدنظر گرفته شود.

نتایج این مطالعه در نشریه European Heart Journal منتشر شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار