حریرچی عنوان کرد:
قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: تغییرات در ستاد وزارت بهداشت تا چند روز آینده مشخص می شود.
کد خبر: ۴۸۵۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳ 28 August 2017
به گزارش تابناک تهران, "ایرج حریرچی" روز دوشنبه(6 شهریورماه) در نشست خبری در وزارت بهداشت، افزود: در مورد پرداخت مالیات پزشکان در بخش خصوصی باید بررسی دقیق و کارشناسی صورت گیرد و بعد اظهار نظر کرد.

وی درباره میزان اجرای 200 راهنما و استاندارد خدمات بالینی که سال گذشته ابلاغ شد، گفت: همین که در 200 راهنمای بالینی در کشور به اجماع رسیدیم و آنها را ابلاغ کردیم قدم بزرگی برداشته شده است اما اجرای این ضوابط کار بسیار پیجیده ای است که نیازمند همکاری بیمه ها و جامعه پزشکی و مشخص شدن سقف پرداختی مالی به بیمارستانهاست.

وی افزود: برخی بیمارستان های چند دانشگاه علوم پزشکی از جمله شیراز قدم هایی برای احرایی کردن راهنماهای بالینی برداشته اند اما اجرای همه آنها زمانبر است.

سخنگوی وزارت بهداشت، گفت: در قانون برنامه توسعه آمده است که در سال اول برنامه باید 50 راهنما ی بالینی اجرایی شود البته هنوز به این میزان نرسیده ایم اما تجربه کشورهای مختلف نشان می دهد که نمی شود به پزشکان برای تصمیمات پزشکی محدودیت زیادی قائل شد زیرا شرایط هر بیمار متفاوت است و در صورتی که اهرم های قانونی و اجرایی کافی اجرایی شود می توانیم در این زمینه پیشرفت کنیم و البته اجرای راهنماهای بالینی حتما خطاهای پزشکی را کم می کند.

وی درباره درخواست بنیاد امور بیماری های خاص برای توقف و تعویق در اجرای قانون منع واردات داروهای خارجی بیماران خاص، گفت: وزارت بهداشت در هزینه کرد نظام سلامت مکلف به اجرای قوانین و لحاظ کردن تمام ابعاد قضیه است. نظام دارویی کشور نظام دارویی ژنریک ملی است و اساس آن حمایت از داروهای تولید داخل است البته حمایت ها عمدتا از سوی بیمه ها اعمال می شود و در مورد داروها با سه نوع دارو مواجه هستیم که برای هر کدام تصمیم خاصی اتخاذ می شود.

وی گفت: یک دسته داروهایی هستند که تولید داخلی با کیفیت به اندازه نیاز کشور موجود است و واردات خارجی نداریم. یک دسته داروهایی که تولید داخل ندارند و 100 درصد نیاز بیماران از خارج تامین می شود و دسته سوم داروهایی که تولید داخل آنها مکفی نیست یا به دلایلی از جمله کیفیت بخشی از نیاز بیماران از خارج تامین می شود.
وی گفت: مسأله مهم در این حوزه جلوگیری از تقاضای القایی است که از سوی برخی پزشکان یا بیماران تحمیل می شود.

حریرچی بیان داشت: در هر صورت دستگاه اجرایی از جمله وزارت بهداشت باید از قانون تبعیت کند.

معاون کل وزارت بهداشت درباره تغییرات جدید وزارت بهداشت، گفت: تغییرات در ستاد وزارت بهداشت تا چند روز آینده مشخص می شود و امروز (دوشنبه) دکتر آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت به عنوان رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی معارفه می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار