رییس جمعیت هلال احمر عنوان کرد:
رییس جمعیت هلال احمر از وارد شدن خسارت ده هزار میلیاردی حوادث طبیعی به اقتصاد کشور بصورت سالیانه، خبر داد.
کد خبر: ۴۸۴۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷ 26 August 2017

 به گزارش تابناک تهران، "امیر محسن ضیایی" امروز (شنبه 4 شهریورماه) در نخستین جشنواره پیشگیری از سوانح و حوادث در رادیو سلامت افزود: اجرای جشنواره پیشگیری از حوادث و سوانح از سوی رادیو سلامت کار بزرگی است ما در برگزاری جشنواره با هم رقابت نداریم بلکه رفاقت داریم و این کار را به اهل آن که رسانه است می سپاریم و از آن حمایت می کنیم.
وی گفت: برای پیشگیری از حوادث نیابد موازی کاری کنیم، پیشگیری از حوادث موضوع مهمی است که کمتر به آن پرداخته ایم، افزایش تعداد ماموریت های هلال احمر یا اورژانس در حوادث به هیچ وجه قابل افتخار نیست مثل این است که هر روز اعلام کنیم تعداد بیشتری را در بیمارستان بستری و درمان کرده ایم،مهم این است که کاری کنیم کسی دچار حادثه و بیماری نشود.
ضیایی افزود: حوادث طبیعی و انسان ساز گاهی به هم تبدیل می شوند و گاهی نمی توان آنها را از هم تفکیک کرد، باید به هر دو حوزه توجه کنیم، مشکل اصلی کشور ما توسعه نامتوازن است و در حالی که در برخی امور و شاخص ها جزو کشورهای توسعه یافته یا در حال توسعه هستیم در برخی موارد از جمله تصادفات رانندگی جزو کشورهای توسعه نیافته و عقب مانده هستیم.
رئیس جمعیت هلال احمر، گفت: رشد نامناسب شهرها، افزایش شهرنشینی، حوادث تروریستی، جنگ، فقر، جهل، آلودگی های زیست محیطی، تغییرات اقلیمی و اخیرا ریزگردها از جمله عواملی است که حوادث و آسیب های ناشی از آن را در دنیا وافزایش داده است.
وی افزود: بسیاری از این عوامل در ایران متمرکز است، مسئولان جامعه باید بیدار شوند و جامعه را هدایت کنند، باید مردم حساس شوند و قوانین مصوب برای کاهش عوامل خطر با جدیت اجرا شوند.
ضیایی افزود: با اجرای قوانین واقعا می توانیم مرگ های ناشی از تصادفات را در کشور به صفر برسانیم، راه حل آن این است که توسعه نامتوازن در کشور به توسعه متوازن تبدیل شود، باید به توسعه سرمایه انسانی، افزایش اعتماد مردم و مسئولان و مردم با مردم و نیز آموزش همگانی و فرهنگ سازی نیز اهمیت دهیم.
وی گفت: آموزش و فرهنگ سازی به تنهایی کافی نیست و فقط یک چهارم عوامل خطر به آموزش مربوط است باید همراهی و همکاری همه دستگاه ها و نهادهای حاکمیتی را هم در کنار آموزش داشته باشیم و از روش های روزآمد استفاده کنیم و تربیت نیروهای آموزش دیده را نیز در دستور کار قرار دهیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار