تابناک گزارش می دهد؛
به گزارش تابناک تهران ، دکتر "سیدمحمد صادق زاده" که هم اکنون نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی های تجدیدپذیر است؛ یکی از گزینه های پیشنهادی وزارت نیرو است.
کد خبر: ۴۸۳۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۵ 24 August 2017
آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر (ایرِنا - IRENA) در سال ۲۰۰۹ برای ترویج استفاده و افزایش استفاده پایدار از همه اشکال انرژی تجدیدپذیر تاسیس شد. آسان کردن دسترسی به تمام اطلاعات مربوط به انرژی‌های تجدیدپذیر، از جمله اطلاعات فنی از دیگر وظایف ایرنا می‌باشد. اساسنامه این آژانس در تاریخ ۸ ژوئیه ۲۰۱۰ به تصویب رسید. در ژوئن ۲۰۰۹، در جلسه کمیسیون مقدماتی، ابوظبی به عنوان مقر آژانس به طور موقت انتخاب شد. 

تنها عضو ایرانی آژانس بین المللی انرژی های تجدید پذیر کیست؟

گفتنی است که وی، دو سال پیش با حکم چیت‌چیان، وزیر پیشین نیرو، معاون وی در امور برق و انرژی و رئیس ساتبا «سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق» شده بود و عضو هیأت علمی گروه مهندسی برق ـ قدرت دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه شاهد است، دكترای مهندسي برق از پلي‌تكنيك «گرونوبل» فرانسه و دكترای مهندسی برق از دانشگاه صنعتي شريف را در كارنامه تحصيلی خود دارد و یکی از کارشناسان ارشد «طرح جامع انرژی کشور» بوده است. وی هم اکنون نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی های تجدیدپذیر است.
در سال های گذشته، صادق زاده عضو کمیته فناوری سازمان ملل و عضو هیأت امنای مرکز و شبکه فناوری سازمان ملل بوده است.
با توجه به خبرهای رسیده و سوابق مدیریتی و اجرایی صادق زاده، می توان از وی به عنوان گزینه اصلی پست وزارت نیرو یاد کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار