مراسم معارفه شهردار اسلامشهر ظهر امروز با حضور حسین طلا نماینده مردم تهران و اسلامشهر در مجلس، معاون امور عمرانی استانداری تهران، امام جمعه، فرماندار و دیگر مسئولان برگزار شد.
کد خبر: ۴۸۲۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲ 23 August 2017
پس از حدود ۴۰ روز از انتخاب علیرضا ناصری پور به عنوان شهردار اسلامشهر توسط شورای شهر، ابلاغ وی توسط وزیر کشور امضا شد و طی مراسمی ناصری پور رسما کار خود را به عنوان شهردار اسلامشهر آغاز کرد.

رییس شورای شهر اسلامشهر در ابتدای این مراسم اظهار داشت: تعامل خوب باعث پیشرفت شهر خواهد شد، مردم با انتخاب اعضا شورا اعتماد خود را نشان داده اند و شهردار باید مجری مصوبات شورای شهر باشد.

ولی الله اصغری افزود: استفاده بهینه از سرمایه های موجود استانی و ملی، مدیریت سرمایه، درآمد و هزینه و پایبندی به اصول قانونی و فرامین رهبری بخشی از وظایف شهردار جدید اسلامشهر است، شورای شهر با تمام توان حمایت خود را اعلام می کند و آماده همکاری و تعامل مثبت با ادارات شهرستان و استان برای خدمت رسانی بهتر به شهروندان است.

امام جمعه شهر اسلامشهر نیز در این مراسم اظهار داشت: پیامبر اسلام می فرمایند سه خصلت اگر در فردی باشد خداوند متعال او را دوست دارد، اول اخلاص در پرستش خداوند یعتی عبادت خالص پروردگار، دومین خصلت متواضع بودن در برابر خلق خدا است و آخرین ویژگی احسان و نیکی کردن به بندگان خداوند است، مسئولان خدمتگذاران خلق خدا هستند.

آیت الله محمد نورورزی، ضمن برشمردن اهمیت بیت المال در دین اسلام خاطرنشان کرد: اگر ریالی از بیت المال را استفاده کنیم باید در آن دنیا پاسخگو باشیم، شوراهای شهر پسوند اسلامی دارند و باید مصوبات خود را بر مبنای اسلام و قانون بگذرانند، نبودن یک مدیریت پایدار شهری در چند سال گذشته خسارات زیادی را به شهر و شهروندان زده ولی باید مسئولان فعلی باید نواقص را جبران کنند.

خدمت به مردم در دولت تدبیر و امید یک اصل است

فرماندار اسلامشهر با اشاره به جمعیت بیش از ۶۰۰ هزار نفری این شهرستان، گفت: با توجه به رشد روزافزون جمعیت متاسفانه زیرساخت های مناسبی در شهرستان وجود ندارد، خدمت به مردم در دولت تدبیر و امید یک اصل است، شوراییان جواب رای مردم را باید با خدمت صادقانه بدهند، اعضا شورا تعامل با شهردار و مسئولان شهرستان داشته باشند تا شاهد اجرای پروژه های عمرانی مطلوبی باشیم.

امیرالله حقیقی با اشاره به اینکه تغییر مدیریت در فاصله کم به شهر ضربه می زند، یادآور شد: اکنون با تایید ابلاغ شهردار اسلامشهر فرصت خوبی برای خدمت رسانی فراهم شده، نظارت حق قانونی شوراست ولی شوراییان نباید در کار شهرداری دخالت کنند، کارها و پروژه های زیادی است که نیاز به پیگیری جدی دارد، بحث مترو، تقاطع غیر هم سطح و انتقال خط راه آهن نیازمند تعامل شورا با شهردار و مسولان استانی است.

در اسلامشهر نتوانستیم خدمات خوبی به شهروندان ارائه دهیم

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نیز در این مراسم اظهار داشت: با پیگیری های استاندار تهران و مسولان محلی ابلاغ شهردار اسلامشهر صادر شد که امید می رود ناصری پور با توجه به شناختی که از مجموعه شهرداری و شهر دارد بتواند منشا خدمات خوبی شود.

حسین طلا، مردم اسلامشهر را شهروندانی مظلوم دانست و بیان کرد: ارائه خدمت به شهروندان باید تبدیل به یک مسابقه بین مدیران شود، فرصت ها در حال از دست رفتن است. در اسلامشهر نتوانستیم خدمات خوبی به شهروندان بدهیم و فرصت ها از دست رفته، باید تا می توانیم تلاش خود را بیشتر کنیم تا جبران مافات شود.

بهتر است شورا به فکر شهردار جدید نباشد

معاون امور عمرانی استانداری تهران نیز در این مراسم با اشاره به اینکه ۱۱ ماه پیش مراسم معارفه شهردار سابق اسلامشهر برگزار شد، افزود: در آن جلسه هم توصیه هایی به شهردار و اعضا شورا شد که متاسفانه به آن عمل نشد، طی این مدت گذشته برای گرفتن ابلاغ شهردار اسلامشهر مشکل داشتیم و مقامات بالاتر گزارش دقیق می خواستند که چرا شهردار قبلی موفق به کار در این شهر نشد، اگر شوراییان به توصیه های بزرگان گوش می کردند این اتفاق نمی افتاد.

حسن کریمی مقصر اصلی را در شکست شهردار سابق عملکرد شورا دانست و گفت: اگر رییسی شهردار سابق هم نتوانست موفق شود مقصر خود شوراست چرا که باید در انتخاب شهردار بیشتر دقت می کرد، امروز با انتخاب یک شهردار بومی که از بدنه شهرداری است باید تمام تلاش خود را بکنید تا گذشته جبران شود،

وی افزود: دیگر وقتی نمانده که بخواهید صرف درگیری با شهردار و انتخاب های دیگر بکنید، باید تمام توان و انرژی خود را برای تعامل و همکاری بگذارید.

این مسئول، اختلاف سلیقه را مثبت برشمرد و اعلام کرد: اختلاف سلیقه خوب است ولی اختلاف و تفکیکی بد، خبرهایی که به ما می رسد مبنی بر تشکیل ائتلاف ۵ و ۸ در شورای شهر اسلامشهر خبرهای خوشی نیست تاکید می کنیم اختلافات را کنار بگذارید و در فرصت باقی مانده تا پایان زمان شوراها به فکر اجرای پروژه های مهم شهری باشید.

اسلامشهر تبدیل به کارگاه عمرانی می شود

شهردار شهر اسلامشهر در این مراسم ضمن تشکر از اعتماد شورای شهر در سپردن سکان هدایت امور شهرداری به وی اضافه کرد: هیچ کاری بهتر و والاتر از خدمات رسانی به مردم نیست.

علیرضا ناصری پور بازپس گیری کارخانه آسفالت، جمع آوری کانکس های مزاحم و تلاش برای اجرایی کردن عملیات مترو را از مهمترین اقدامات شهرداری دانست و گفت: در سال اقتصاد و فرهنگ سعی و تلاش می شود با مدیریت جهادی در خدمت شهروندان باشیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار