دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نسبت به سخنان مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو مبنی بر بی توجهی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نسبت به نامه‌نگاری برای برخورد با دستفروشان مترو واکنش نشان داد.
کد خبر: ۴۸۲۲۸۳
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱ 22 August 2017
علی اکبر پوراحمد نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار در واکنش به سخنان مدیرعامل مترو مبنی بر نامه‌نگاری با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و برخی سازمان‌ها و نهادهای دیگر به منظور برخورد با فروش اجناس بی‌کیفیت خارجی و قاچاق در مترو اظهار داشت: اولویت ما در مبارزه با کالاهای قاچاق، برخورد با مصادیق شناسنامه‌دار است و با توجه به اینکه مجموعه مترو، دارای متولی خاص است، برخورد با دستفروشان در این محل به عهده متولی آن بوده و در اولویت ما قرار ندارد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران اضافه کرد: با توجه به اینکه مترو دارای متولی خاص است، ممانعت از فعالیت دستفروشان در این مجموعه به عهده این متولی است و در صورت انجام این امر، فروش کالای قاچاق و مصدایق جرائم مشابه از جمله فروش کالای بی کیفیت، رخ نخواهد داد.

وی با بیان اینکه عدم اجازه برای دستفروشی در مترو جزو تکالیف ذاتی متولی این مجموعه است گفت: متأسفانه به دلیل عدم توانایی دستگاه متولی و مسئول در انجام تکالیف خود، چنین اظهاراتی مصداق رها کردن علت و توجه به معلول است و این در حالی است که مسئولان این مجموعه باید پیش از پرداختن به این موضوع، نسبت به ممانعت از دستفروشی در مترو اقدام کنند.

پوراحمدنژاد در پایان خاطرنشان کرد: اولویت اصلی ما در مبارزه با کالای قاچاق، کنترل مبادی رسمی و انبارها است که قاچاقچیان با خلاف اظهاری و کم اظهاری، مبادرت به واردات کالای قاچاق به کشور می‌کنند.

چند روز پیش احمدی بافنده مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو در مصاحبه‌ای با انتقاد از فروش کالاهای قاچاق  در مترو گفته بود: بارها و بارها از مقامات قضایی تهران، مسئولان امنیتی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا درخواست کرده‌ایم با ورود به مقوله دستفروشان مترو، به ما در ساماندهی آنها کمک کنند.

وی اضافه کرده بود: ما با سیستم قضایی، ستاد مبارزه با قاچاق، پلیس، سازمان بازرسی کل کشور و هر دستگاه دخیل دیگر مکاتبه کرده از آنها خواستیم که فکری به حال دستفروشان کنند چراکه این دستفروشان کالاهای غیرمجازی را در سطح مترو به فروش می‌رسانند و لازم است همان‌گونه که مسئولان با مغازه‌داران و کسبه برخورد می‌کنند با این دستفروشان نیز برخورد شود اما تاکنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار