بنا به اعتقاد رئیس شورای چهارم شهر تهران، نقطه قوت این شورا، این بود که تفکرات جناحی در تصمیمات اصلی شورا دخیل نبوده است.
کد خبر: ۴۸۲۲۶۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶ 22 August 2017
رئیس احتمالی شورای پنجم شهر تهران، در برنامه تیتر امشب درباره آلودگی هوای تهران اظهارنظر کرد: زحمات زیادی برای رفع آلودگی هوای تهران کشیده شده است. همچنین تنها راه ممکن برای رفع ترافیک شهری، جایگزین کردن راه آهن شهری برای کلان شهر تهران است.

وی ادامه داد: ما باید ۱۲ خط مترو داشته باشیم و ۱۰ میلیون نفر را با این روش جا به جا کنیم، ۵ میلیون نفر هم با اتوبوس جا به جا می شوند که مجموعا ۱۵ میلیون نفر می شود که می تواندحجم ترافیک را به طور چشمگیری کاهش دهد.

محسن هاشمی افزود: در بخش اتوبوسرانی باید این شبکه را بر مترو عمود کنیم که برای رسیدن به این مرحله، باید بین ۷ تا ۹ هزار اتوبوس به شبکه ناوگان اتوبوسرانی و ۳ هزار واگن داشته باشیم، ما در حال حاضر تونل و ریل ها را ساخته ایم اما واگن نداریم که افزایش واگن می تواند زمان رسیدن آن را به ۳ دقیقه کاهش دهد.

او ادامه داد: ما براساس قوانین موجود می خواهیم در سطح تهران سیستم حمل و نقل کارایی داشته باشیم.

این عضو شورای پنجم شهر تهران افزود: یک سری از نظارتها توسط مردم صورت می گیرد و مردم از طریق تماس با شهرداری، مشکلات شهری را اطلاع رسانی می کنند، به طور مثال آلودگی صوتی، دستفروشی و ساخت و ساز غیرمجاز به ترتیب سه مورد از مهمترین شکایت های مردمی است.

او گفت: یک سری از شکایت ها هم مربوط به فساد داخلی در شهرداری است که باید رسیدگی شود، بنابراین نظارت در شورای پنجم باید جدی تر از شورای چهارم دنبال شود.

هاشمی تاکید کرد: یکی از کارهایی که در شورای پنجم دنبال می کنیم، شفاف سازی قانون شهرسازی است، تفصیل پذیری قانون باید رفع و شفافیت، بر قانون حاکم شود.

رئیس شورای شهر چهارم در ادامه این گفتگو با اعلام اینکه در شورای چهارم نظارت هوشمند بر خیابان ها را دنبال کردیم، افزود: تا پیش از این تهران برنامه جامعی در این باره نداشت که در سال ۹۲ طرح جامعی برای تهران نگارش و تدوین شد و سیستمی طراحی کردیم تا هر پروانه ای که برای ساختمان ها آماده می شود، به صورت برخط ببینیم و به تخلفات واکنش نشان دهیم.

او ادامه داد: ما توانستیم بروکراسی های اداری را کم کنیم و از حضور فیزیکی مراجعان بکاهیم.

مهدی چمران افزود: بخش اعظم نامه های مردم تقاضا برای اشتغال، درخواست کمک مالی و یا تخفیف در عوارض بوده که این امر غیرممکن است، گرفتن تراکم هم بخش دیگری از درخواست هاست که این امر هم تخلف به حساب می آید.

رئیس شورای شهر چهارم در پایان تاکید کرد: نقطه قوت شورای چهارم این بود که تفکرات جناحی در تصمیمات اصلی شورا دخیل نبود.
/روزپلاس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار