رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران فرایند نامگذاری معبری به نام دکتر مصدق را با توجه به فرمایشات حضرت امام خمینی تشریح کرد.
کد خبر: ۴۸۱۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴ 20 August 2017
مجتبی شاکری در جریان سیصد و هفتادمین جلسه شورای شهر تهران ضمن تقدیر از آزادگان اظهار کرد: یاد شهدای آزاده از جمله شهیدان ابوترابی و تندگویان را گرامی می‌داریم. 

وی تصریح کرد: همچنین خانم آباد که از اسرای آزاده جنگ تحمیلی هستند خدمات موثری را در این سال‌ها ارائه کرده‌اند که از وی نیز تشکر می‌کنیم و ما مدیون مقاومت‌هایی هستیم که این عزیزان کرده‌اند. 

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر بیان کرد: آزادگان همه تهدیدها را تبدیل به فرصت کردند و آنها می‌توانند نمونه و مصداقی باشند برای کشور.

شاکری همچنین به اقدام اخیر سازمان زیباسازی و نهضت راه‌اندازی کمپین مسجد بسازیم اشاره کرد و گفت: این اقدام قابل توجه و خوبی است و آثار موثری را در پی خواهد داشت. 

وی ادامه داد: طی 4 سال گذشته 1500 نامگذاری در محلات و معابر، میادین توسط کمیسیون نامگذاری صورت گرفته است و آخرین نامگذاری به تغییر نام اتوبان نیایش به نام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برمی‌گردد. 

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر همچنین به فرایند نامگذاری معبری به نام دکتر مصدق اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز و همزمان با نامگذاری اتوبان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، حجت‌الاسلام دعایی مطلبی را مطرح کردند که باید یادآوری کنم که اعضای شورای شهر تهران نیز در 4 سال گذشته موضوع نامگذاری معبری به نام دکتر مصدق را در دستور کار خود قرار داده بودند.

شاکری گفت: در فرایند نامگذاری معبر به نام دکتر مصدق با نامه حضرت امام مواجه شدیم که فرمایشاتی را در خصوص شخصیت دکتر مصدق داشتند و بالتبع باید نامگذاری معبر یا خیابانی با رعایت فرمایشات حضرت امام صورت می‌گرفت.

وی گفت: در این زمینه از دوستان شورای شهر خواسته شد نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنند که هنوز پاسخی در این زمینه داده نشده است.

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر از آمادگی ارسال نامه کمیسیون نامگذاری به حجةالاسلام دعایی خبر داد و گفت: در این زمینه نیز اگر عده‌ای نظرات و پیشنهادهایی دارند می‌توانند اعلام کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار